مالیات؛ ۹۰ درصد درآمدهای هر استان را شامل می شود

تحقق 95 درصد درآمد مالياتي در فارس

مديركل امور مالياتي استان فارس گفت: در سال 95 بالغ بر 98 درصد و در 2 ماهه اول امسال حدود 95 درصد از درآمد مالياتي استان وصول شده است و 5 درصد باقی مانده نیز مربوط به فرارهای مالیاتی است.

کد مطلب: ۶۲۸۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، محسن کاویانی پیش از ظهر امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته ۹۸ درصد مالیات استان فارس که رقمی بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان بوده جذب شده است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس تصریح کرد: از ۲ هزار میلیارد تومان، یک هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات مستقیم و ۹۴۰ میلیارد تومان مالیات غیر مستقیم یا همان مالیات بر ارزش افزوده ، بوده است.

كاوياني همچنين گفت: در 2 ماهه نخست امسال نيز 300 ميليارد تومان درآمد مالياتي براي فارس پيش‌بيني شده بود كه 80 2 ميليارد تومان آن وصول شده است.

او با اشاره به اينكه تمام درآمد ماليات بر ارزش افزوده یا همان ماليات غيرمستقيم اخذ شده در استان ها باقي مي‌ماند، گفت: سال گذشته درآمد حاصل از ماليات بر ارزش‌افزوده در فارس حدود 70 درصد رشد داشته و به 435 ميليارد تومان رسيده است.

وی ادامه داد:این مبلغ به شهرداری ها و دهیاری ها در استان تحویل داده شد و از این رقم ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری شیراز پرداخت شده است.

کاویانی پرداختی دو ماهه نخست سال 96 به شهرداری ها و دهیاری ها را نیز مبلغ ۶۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود:از این رقم ۳۳ میلیارد تومان مربوط به شهرداری شیراز بوده است.

وی گفت: با توجه به اینکه پایان سال مالی در تیرماه است ، براساس قانون از سال 96 نحوه توزيع درآمدهاي ناشي از عوارض ارزش افزوده تغيير مي‌كند كه بعدا شيوه آن را اطلاع‌رساني خواهيم كرد.

كاوياني با اشاره به اجرايي شدن طرح جامع مالياتي به‌عنوان بزرگترين طرح الكترونيكي كشور در آینده ای نه چندان دور، گفت: با استفاده از اين طرح 80 درصد از ظرفيت نيروي انساني و تجهيزات اداره كل امور مالياتي بر روي حدود 20 درصد از جامعه كه 80 درصد درآمدها را در اختيار دارند، متمركز خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس افزود: این طرح شفافیت اقتصادی و عدالت مالیاتی را به همراه دارد.

کاویانی از تمام الکترونیکی شدن پرونده های مالیاتی در راستای کاهش ارتباط بین مودی و مممیزی مالیاتی در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر حوزه جنوب ما که از ادغام 3 اداره مالیاتی تشکیل شده کاملا الکترونیک است.

وی پرونده های الکترونیکی شده در این حوزه را تعداد 4 هزار پرونده الکترونیکی عنوان کرد.

کاویانی تصریح کرد: با الکترونیکی شدن پرونده های مالیاتی مختلف به ۵۱ پرونده مشکوک اقتصادی برخورد کردیم که طی بررسی آنها از میان ۱۰ پرونده بررسی شده رقم ۸ میلیارد تومان مالیات وصول شد.

مدیرکل امور مالیاتی فارس ادامه داد: از ابتدای سال ۹۵ جرائم مالیاتی نیز به جرم های موجود در قانون اضافه شده است.

کاویانی تاکید کرد: استفاده از کارت بازرگانی دیگران نیز جرم است و پیگرد قانونی دارد.

مدیرکل امور مالیاتی فارس تصریح کرد: در سال جاری موضوع مقابله با فرارهای مالیاتی در اولویت است و در سال جاری واحدیابی مکانیزه انجام می شود و افرادیکه پرونده مالیاتی نداشته باشند برای آنها تشکیل داده می شود.

اشخاص حقیقی تا پایان خردادماه و افراد حقوقی نیز تا پایان تیرماه فرصت تسلیم اظهار نامه مالیاتی دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار