مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز خبر داد:

راه اندازی رشته مکاترونیک برای اولین بار در خوزستان

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز از راه اندازی رشته مکاترونیک برای اولین بار در منطقه جنوبی کشور در هنرستان شهدای فتح المبین این ناحیه خبر داد.

کد مطلب: ۶۲۱۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد

نورعلی رئیسی در گفت و گو با خبرنگار پانا، گفت: با مجوز دفتر فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش هنرستان فنی شهدای فتح المبین آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز برای اولین بار در سال تحصیلی پیش رو رشته مکاترونیک را به رشته های خود اضافه نموده است.

وی در ادامه با بیان اینکه این رشته‌ی تحصیلی مجموعه‌ای از یک سری فناوری‌های چند منظوره و انعطاف‌پذیر است؛ گفت: رشته مکاترونیک تلفیقی از سه رشته مکانیک، کامپیوتر (نرم‌افزار و سخت‌افزار) و الکترونیک می‌باشد که هنرجویان در این رشته به فراگیری مطالب آموزشی این رشته می پردازند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز با اشاره به اهمیت این رشته در اشتغال زایی آینده هنرجویان و کاریابی آنان گفت: رشته ی تحصیلی مکاترونیک جهت طراحی و بکارگیری تولید اتوماتیک هوشمند (خط تولید انعطاف‌پذیر) و همچنین طراحی و نگهداری محصولات و ماشین‌آلات هوشمند ارائه شده است.

رئیسی همچنین افزود: هدف از راه اندازی این رشته تحصیلی تربیت متخصصانی که بتوانند در زمینه‌های مختلف اعم از صنعت، پزشکی، هوافضا، صنایع دفاعی و حتی سیستم‌های امنیتی ـ خدماتی، مطابق با نیاز روز جامعه از آموخته‌ها و توانایی‌های منحصر به فرد خود به نحو احسن استفاده نمایند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز از قول مساعد فرماندار اهواز جهت حمایت از راه اندازی این رشته خبر داد و گفت: در نشست هم اندیشی با فرماندار محترم شهرستان اهواز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های هنرستان های ناحیه، اهمیت موضوع به سمع و نظر ایشان رسید.

وی همچنین گفت: در این نشست نبی الله خون میرزایی فرماندار اهواز بر برنامه ریزی مطلوب جهت اجرای این رشته و استفاده از توان متخصصین و صاحبنظران در علم مکاترونیک جهت ارائه خدمات مشاوره ای به هنرجویان این رشته تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار