رشته «مکاترونیک و حمل ونقل» در هنرستان خراسان شمالی از مهرماه راه‌اندازی می‌شود

بجنورد (پانا) - برای اولین بار در استان خراسان شمالی، رشته «مکاترونیک و حمل ونقل» در هنرستان از مهرماه راه‌اندازی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۰۲۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
رشته «مکاترونیک و حمل ونقل» در هنرستان خراسان شمالی از مهرماه راه‌اندازی می‌شود

سید محمد سیدی، معاون آموزش متوسطه استان در توضیح این خبر افزود: برای نخستین بار در استان مجوز رشته مکاترونیک اخذ شده و در سال تحصیلی 1401-1400 این رشته در هنرستان فنی شهید تقویان شهرستان شیروان با ظرفیت 16 هنرجو راه اندازی شده و از علاقمندان به این حوزه ثبت نام می‌کند.

وی گفت: این رشته ترکیبی از سه رشته‌ مکانیک، کامپیوتر و الکتروتکنیک است و نگاه جدیدی دارد به ساخت محصولات صنعتی و هدف آن، ایجاد تفکر چند رشته‌ای است.

سیدی افزود: فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در بخش‌های مختلفی از جمله: مونتاژکار، تعمیر وسایلی مانند کولر، لوازم سردکننده و گرم‌کننده و...، نقشه‌خوانی سیستم‌های هیدرولیکی، الکتروهیدرولیکی و مکاترونیکی، کار در زمینه‌ دستگاه‌های حفاظتی مانند دوربین‌های مداربسته، دزدگیر و لوازم اعلام حریق، طراح شبکه‌های ارتباطی باسیم و بی‌سیم، صنایع تولید نیمه‌هادی، امور انرژی‌های تجدیدپذیر، صنایع نفت و گاز، صنایع هوا و فضا، صنایع تولیدی سیستم اتوماسیون، مهندسی پزشکی و فعالیت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای نخستین بار در استان مجوز رشته حمل و نقل با همکاری بین اداره کل آموزش و پرورش استان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اخذ شده و در سال تحصیلی 1401-1400 این رشته در هنرستان فنی شهید مدرس شهرستان بجنورد راه اندازی شد.

سیدی افزود: فارغ التحصیلان این گرایش معمولا فعالیت خود را در واحدهای ادارات مختلف راه و ترابری - معاونت حمل و نقل و ترافیک - شهرداری ها - سازمان های حمل و نقل ترافیک شروع می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار