معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان:

نقش معلمین در تحقق اهداف سند تحول بنیادین مهم و کلیدی است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان در جمع معلمین نمونه و تلاشگر مریوان گفت: نقش معلمین در تحقق اهداف سند تحول بنیادین مهم و کلیدی است.

کد مطلب: ۶۱۹۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کردستان در جمع معلمین نمونه و تلاشگر مریوان گفت: نقش معلمین در تحقق اهداف سند تحول بنیادین مهم و کلیدی است.

مرادی در همایش تجلیل از معلمان نمونه و تلاشگر شهرستان مریوان با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک هفته معلم، افزود: معلمان دارای جایگاه بس رفیع و ارزشمند در نظام تعلیم و تربیت هستند و در سند تحول بنیادین به این مهم توجه ویژه شده ایست.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: در سند تحول بنیادین بحث حیات طیبه مورد تاکید قرار گرفته است و تحقق این حیات طیبه نیازمند پنج عنصر است که نقش معلمین در تحقق آن کلیدی و مهم است.

مرادی اضافه کرد: معلمین دارای فکر و اندیشه ، دارای اعتقاد و ایمان به کار خود، دارای علم و تخصص ،اهل عمل و از همه مهمتر اخلاق مدار می توانند به اهداف سند تحول بنیادین کمک کنند.

وی با بیان اینکه امروز عصر دانایی است،تصریح کرد: به روز شدن و ارتقای سطح علمی و توانمندی معلمین یکی از نیازهای اساسی امروز در دستگاه تعلیم و تربیت است چرا که عدم توجه به آن ما را در پاسخگویی به دانش آموزان با مشکل مواجه خواهد کرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود جمعیت دانش آموزی استان کردستان را 285 هزار نفر و جمعیت فرهنگیان را بیش از 25 هزار نفر پرسنل اعلام کرد و افزود: از این تعداد دانش آموز استان 38 هزار نفر و از این تعداد فرهنگیان استان در حدود 3 هزار نفر در شهرستان مریوان هستند.

مرادی به مشکلات پیش روی آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: با وجود کارهای بسیار خوبی که در سطح استان در جهت رفع مشکلات و تنگنا ها انجام شده است اما هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله وجود دارد و این ناشی از عقب ماندگی ها و انباشت مشکلات و کمبودهای گذشته است.

این مقام مسئول در اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان با تمجید از معلمین زحمت کش آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با وجود این همه مشکلات و کمبودها معلمین عزیز و فرهیخته حداکثر توان و تخصص خود جهت پیشرفت و ارتقای کمی و کیفی فعالیتها از هیچ کوششی دریغ نکرده اند که جای تبریک و تمجید دارد.

مرادی در ادامه از پرداخت مطالبات فرهنگیان از جمله پاداش پایان خدمت از سال 93 تا 95 خبر داد .

وی در پایان با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همه فرهنگیان را به حضور حداکثری در پای صندوق های رای فرا خواند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار