تثبیت جایگاه روانشناسی در جامعه برطرف کننده مشکلات خانواده هاست

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: اگر کمک کنیم جایگاه ارزشمند روانشناسی در جامعه را تثبیت کنیم بسیاری از مشکلات خانواده ها و نهادها برطرف می شود.

کد مطلب: ۶۱۸۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، بهروز رفیعی در مراسم روز بزرگداشت روان شناس که در محل بهزیستی استان مرکزی برگزار شد، افزود: امروزه آنچه با روح و روان و اعتقادات و اخلاقیات انسان ها سر و کار دارد، اهمیت زیادتری در سلامت افراد پیدا کرده و سلامت معنوی بعدی بسیار مهم در سلامت انسان محسوب می شود.

وی ادامه داد: روانشناسان و مشاوران در ارتباط بعد معنوی و بعد جسمانی، نقشی بی بدیل دارند که اگر مبتنی بر علم جدید و از آن مهمتر اعتقاد و باور عمیق و دلسوزی برای سلامت واقعی و کامل انسان ها باشد، می تواند در تامین سلامت آنها معجزه آسا عمل کند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه نیروی سالم کلید توسعه هر سازمانی است بیان کرد: سلامت انسان در گرو سلامت روح و روان است و مشاوره به انسان پختگی اجتماعی می دهد و می توانیم جلوی بسیاری از حوادث را بگیریم.

رفیعی ابراز داشت: با توجه به اهمیت علم روان‌شناسی در جامعه انسانی سخن گفتن در خصوص این علم و نقش آن در سلامت تک تک افراد جامعه بسیار سخت است، اما از آنجایی که اعتقاد داریم آنگاه جامعه‌ای توسعه خواهد یافت که منابع انسانی سالم و کارا داشته باشد لذا می‌بایست به این علم بیش از پیش اهمیت داد.

وی اضافه کرد: نیروی انسانی وقتی توانمند است که هم از روح و هم از جسم سالم برخوردار باشد؛ چه بسا فردی که از نظر جسمی معلولیت داشته باشد اما به لحاظ روحی سالم بوده و کارایی داشته باشد؛ اما وقتی انسانی روحش بیمار باشد با داشتن جسم سالم نیز برای جامعه پیرامون خود نه تنها مفید نبوده بلکه مشکل ساز نیز می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با تاکید بر دانستن قدر و جایگاه روان‌شناسی و مشاوره در جامعه گفت: اگر می‌خواهیم جلوی رشد آسیب‌ها و صدمات روحی در جامعه را بگیریم می‌بایست به دنبال نهادینه کردن علم روان‌شناسی در فرهنگ جامعه باشیم و ساختاری فراهم شود که مراکز روان‌شناسی و خدمات مشاوره گسترش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار