مسابقه کتابخوانی دانش آموزان آذربایجان شرقی به ایستگاه استانی رسید/

علمی: الفت با کتاب هدف مسابقات کتاب خوانی دانش آموزان است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هدف نهایی برگزاری مسابقه کتاب خوانی را ایجاد الفت با کتاب و برانگیختن شوق به مطالعه در بین دانش آموزان عنوان کرد.

کد مطلب: ۶۱۵۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد

طاهر علمی در حاشیه برگزاری مرحله استانی مسابقه کتابخوانی دانش آموزان استان آذربایجان شرقی در مرکز تربیت معلم شهید رجایی اظهار داشت: تدارک چنین برنامه منسجم و هدفمند می تواند خاطره شیرین کتاب و کتاب خوانی را در ذهن دانش آموزان ماندگار می کند.

وی با بیان این که امسال دانش آموزان از طریق سایت همگام ثبت نام و با توجه به عناوین کتب معرفی شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان در این مسابقات شرکت کردند، افزود: مسابقه کتاب خوانی در 4 مرحله و سه مقطع ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه برگزار می شود که در مرحله آموزشگاهی که نیمه اول بهمن برگزار شد 50 هزاردانش آموز در سطح نواحی و مناطق هر کدام پس از مطالعه یک کتاب شرکت داشتند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: مرحله منطقه ای به صورت همزمان در تمامی نواحی و مناطق استان در 14 اسفند ماه برگزار شد و 10 هزار دانش آموز راه یافته به این مرحله هر کدام با مطالعه 2 کتاب در این آزمون شرکت کردند.

علمی اضافه کرد: مرحله استانی نیز با حضور 240 دانش آموز منتخب از 26 ناحیه و منطقه امروز در حال برگزاری است که در این مرحله نیز دانش آموزان هر پایه 3 عنوان کتاب را مطالعه کردند.

وی خاطر نشان کرد: مسابقه کتاب خوانی در دوره ابتدایی تا سطح منطقه و دوره اول متوسطه تا سطح استانی ادامه داشت و دوره دوم متوسطه تا سطح کشوری ادامه خواهد داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که مرحله کشوری در مرداد ماه خواهد بود، گفت: دانش آموزانی که به مرحله کشوری راه می یابند تعداد 4 جلد کتاب را مطالعه خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار