اجرای طرح آرامش بهاری در ‌۲۷۴ بقعه مازندران

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف مازندران گفت: طرح آرامش بهاری در ‌۲۷۴ بقعه متبرکه استان اجرا می شود.

کد مطلب: ۶۰۷۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، حجت الاسلام مسعود قربانی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ۹۶ ادامه خواهد داشت، گفت: آیین تحویل سال نو نیز در بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: ۵۵ بقعه استان برای اسکان موقت زائران و مسافران آماده شده است.

حجت‌الاسلام قربانی خاطرنشان کرد: ۶۱ روحانی هم از قم در بقاع متبرکه حضور دارند که پاسخگوی شبهات دینی و سوالات شرعی خواهند بود.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ سخنرانی در بقاع متبرکه نیز در ایام نوروز در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در مازندران هزار و ۲۲۲ امامزاده وجود دارد وطرح آرامش بهاری با هدف اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی برای مسافران و گردشگران اجرا می شود..

قربانی گفت: سال گذشته در ایام اجرای طرح آرامش بهاری حدود ۱۰ میلیون نفر روز از بقاع متبرکه استان بازدید کردند.

حجت الاسلام قربانی یادآور شد: در سال جدید همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری ۸۵روحانی به صورت ثابت در بقاع حضور دارند و فریضه نماز جماعت را ادا می کنند..

وی با اشاره به فراخوان چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه سنین بالای ۱۸سال گفت: نام‌نویسی از تاریخ ۱۲بهمن آغاز شده و تا ۲۰فروردین ماه سال ۹۶ دامه دارد.

حجت‌الاسلام قربانی گفت: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در اردیبهشت ماه سال۹۶و در رشته های حفظ۵جزء، ۱۰جزء و ۲۰جزء،قرائت،ترتیل،رشته های معارف، تفسیر سوره یوسف، ۱۱۰حکایت و ۸ حکمت نهج‌البلاغه، حفظ موضوعی قرآن کریم، اذان، تواشیح، دعاخوانی، هم خوانی برگزار خواهد شد.

وی افزود: امسال ۹هزار و ۷۰نفر در طرح تربیت حفظ قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان شرکت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار