کیفیت نان مازندران مطلوب نیست/بهسازی کامل 27 واحد نانوایی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت: طبق برنامه ریزی که داشتیم باید امسال 38 نانوایی بهسازی می شدند که تا کنون 27 واحد بهسازی کامل شده اند و 11 واحد نیز در حال اقدام است.

کد مطلب: ۶۰۰۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، حسن خیریانپور در نشست کارگروه آرد و نان استان با تأکید بر استراتژیک بودن نان گفت: طرح کاهش ضایعات و بهبود کیفیت نان به عنوان یکی از پروژه های مهم اقتصاد مقاومتی استان باید مورد توجه همه فرمانداران و بخشداران و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استانداری مازندران گفت: کیفیت نان در استان مازندران مطلوب ما نیست و باید با مراقبت ویژه بر روند آرد و کارخانجات آرد استان و همچنین 4200 واحد نانوایی های مازندران و با ایجاد یک عزم همگانی و بهره گیری از همه ظرفیت های موجود کیفیت نان را ارتقاء بدهیم.

خیریانپور آموزش خبازان، بهسازی نانوایی ها، درجه بندی خبازیها، مراقبت بر بهداشت فردی و بهداشت محیط نانوایی ها، تقویت بازرسی از نانواییها، گماردن بازرسان افتخاری، اعمال سیستم تشویق و تنبیه در نانوایی ها را از جمله مکانیزم های مهم در خصوص ارتقای کیفیت نان بیان کرد و گفت: باید فرمانداران بر این مهم تمرکز بیشتری اعمال و شخصا با شرکت در جلسات روند اجرای این پروژه مهم را پیگیری نموده و از طریق استانداری نیز ما عملکرد شهرستانها را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

خیریانپور با تأکید بر اجرای آموزش جهت کارکنان خبازیها از طریق اداره فنی و حرفه ای گفت: طبق برنامه ریزی که برای امسال داشتیم مقرر بود از طریق شرکت غله استان 500 نفر از خبازان آموزش داده شوند که تا کنون تعداد 700 نفر اموزش دیدند

وی بهسازی نانواییها را از دیگر ضرورت های اقدام در این خصوص بیان کرد و گفت: طبق برنامه ریزی که داشتیم باید امسال 38 نانوایی بهسازی می شدند که تا کنون 27 واحد بهسازی کامل شده اند و 11 واحد نیز در حال اقدام می باشد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و و توسعه منابع استانداری مازندران تصریح کرد: از دیگر اقداماتی که در این خصوص داشتیم این بود که به شرکت غله استان مأموریت دادیم با همکاری سایر دستگاه های مرتبط نسبت به درجه بندی 4200 واحد نانوایی های استان مازندران اقدام نمایند که خوشبختانه برای اولین بار این کار انجام و به اتمام رسید که متاسفانه فقط 4 درصد نانوایی های استان مازندران درجه یک هستند و با استحصال این آمار برنامه ریزی و هدف گذاری کردیم که از طریق شرکت غله و دستگاه های مرتبط امار نانوایی های درجه یک را افزایش دهیم .

وی افزود: با برنامه ریزی که داشتیم برای اولین بار تمام نانوایی های استان مازندران دوگانه سوز شدند تا در مواقع بحران و حوادث تعطیلی نانوایی های استان را شاهد نباشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار