سومین جشنواره نوجوان خوارزمی در آموزش و پرورش ناحیه ۳ تبریز/

رادبه: کار آفرینی عامل کلیدی رشد و توسعه اقتصاد کشورهاست

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز، کار آفرینی را یک عامل کلیدی رشد و توسعه اقتصاد کشورها عنوان کرد.

کد مطلب: ۵۹۸۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از آذربایجان شرقی، زرین رادبه در مراسم افتتاحیه بازارچه کار و فناوری و کارآفرینی آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز با بیان این که با توجه صرف به آموزش محض و دروس نظری نمی توانیم انسان نقش آفرین تربیت کنیم، اظهار داشت: در عصر حاضر کشورها با تغییر و تحولاتی مواجه اند و پیشرفت آنها در چنین شرایطی نیازمند آن است که جوانان کار آفرین تربیت شوند تا بتوانند از طریق خلاقیت و نوآوری خون تازه ای در کالبد اقتصادی کشور وارد کنند.

وی با بیان این که کار آفرینی یک عامل کلیدی رشد و توسعه اقتصاد کشورها شناخته شده است، افزود: پرورش و آماده سازی افراد جویای کارو استقلال طلب از طریق آشنایی آنان به دانش و مهارت های کار آفرینی امکان پذیر است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز با تاکید بر این که رسالت آموزش و پرورش تربیت انسان توسعه یافته ای است که بتواند در پیشرفت و اعتلای کشور نقش آفرینی بکند، خاطر نشان کرد: در صورت توجه به سه مولفه خلاقیت، نوآوری و توانایی مهارت آموزی است که می توانیم منابع عظیم انسانی که در اختیار آموزش و پرورش است را به درستی تربیت کنیم.

رادبه تصریح کرد: با افزایش فناوری ها، نقش و جایگاه کارآفرینی بیشتر می شود و بر خلاف گذشته که معتقد بودند کارآفرینی یک امر ذاتی است، آموزش می تواند نقش اساسی در پرورش افراد کار آفرین داشته باشد.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ کارآفرینی ادامه داد: ما معتقدیم که شعار هر دانش آموز، یک مهارت باید در آموزش و پرورش تحقق یابد برای این که دانش آموزانی تربیت کنیم که در اعتلای جامعه و رفاه زندگی خود در آینده نقش آفرین باشند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز با بیان این که این جشنواره در 5 مرحله مدرسه ای، ناحیه ای، قطبی، استانی و کشوری برگزار می شود، گفت: ترویج و اشاعه فرهنگ کارآفرینی در میان دانش آموزان، ایجاد انگیزه در میان دانش آموزان خلاق و مستعد در کارآفرینی، اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی در بین دانش آموزان، فراهم آوردن زمینه مناسب برای رقابت سازنده در این عرصه و شناسایی دانش آموزان و طرح های خلاقانه در بحث کارآفرینی از جمله اهداف مهم برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی با رویکرد کارآفرینی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار