معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد :

7 المان نوروزی در بجنورد نصب می شود

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد گفت :با توجه به فراخوانی المان نوروزی که انجام شده ، 7 المان انتخاب ودر سطح شهر بجنورد نصب می شود.

کد مطلب: ۵۹۷۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، یوسف رستمی در نشست خبری با اشاره به اقدامات معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد در خصوص ستاد استقبال از بهار عنوان کرد: در ایام نوروز و زیباسازی شهر، بیش از 500 هزار نشاء گل بنفشه، کاشت 100 هزار نشاء گل شب بو، ساماندهی پارک ها و تفرجگاه ها ، رنگ آمیزی جداول سطح شهر از برنامه هایی که در ایام نوروز امسال انجام می گیرد.

رستمی در رابطه با فروش ماهی نوروزی گفت: به هیج عنوان در تقاطع و معابر اصلی شهر، اجازه فعالیت فروش ماهی نخواهیم داشت و امسال فروش ماهی نوروزی در مرکزشهر ساماندهی می شود.

وی اظهارداشت: در راستای صیانت از حقوق شهروندی و راحتی تردد عابران ، چند نقطه در مرکز شهر برای فروش ماهی نوروزی پیشنهاد شده است.

رستمی در ادامه با اشاره اینکه خدمات شهری شهرداری بجنورد در 5 حوزه و 4 سازمان فعالیت داردگفت: نصب المان در مرکز شهر و پارک ها، ساخت المان آکواریم ماهی، نقاشی، طراحی و رنگ آمیزی دیوارها در 10 مدرسه با مضامین آموزشی، جانمایی المان‌های شطرنج، افتتاح اولین کتابخانه بودن کتابدار در بجنورد و استفاده اولین کیوسک همگانی کتاب به صورت رایگان، مرمت و احداث سردیس‌های شهری، ساخت المان پنبه ریز، المان پارک بان، نقاشی بر روی تیرهای برق، و نصب المان سفره کردی و...از اقدامات خدمات شهری شهرداری بجنورد انجام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه، انبارهای ضایعات باید از محدوده شهرها خارج شوندگفت: امسال 21 انبار ضایعات غیرمجاز که به لحاظ بهداشتی و الایندگی مشکلاتی را به وجود آورده بودند پلمپ شدند.

رستمی همچنین درخصوص زباله گردهای سه چرخ ها و وانت بارها گفت: در هفته گذشته، 80 مورد برخود با سه چرخ ها و وانت بار که در سطح شهر به‌صورت غیراصولی زباله ها را جمع آوری می کردند انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه، به هیچ عنوان مانع فعالیت و تعطیلی زباله گردها نیستیم بیان کرد: زباله گردها برای جمع آوری زباله ها و ساماندهی، باید با سازمان پسماند هماهنگ شوند و مجوز داشته باشند.

رستمی اظهارداشت: اجرای این برنامه ها از جمله تفکیک زباله ها ، نیاز به فرهنگ سازی و آموزش در بین شهروندان دارد.

وی به ساماندهی نخاله های ساختمانی شهری اشاره داشت و افزود: امسال 65 راننده متخلف به علت تخلیه نخاله های ساختمانی در مکان غیرمجاز به دادگاه معرفی شده اند .

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد در ادامه با اشاره به حوزه امور شهری گفت: در 10 ماهه نخست امسال ، 39 هزارتن زیاله از سطح شهر جمع آوری شده است.

وی درخصوص جمع آوری متکدیان در شهر بجنورد عنوان کرد: در 10 ماهه نخست امسال، 114 متکدی از سطح شهر جمع آوری شده که از این تعداد 68 نفر مرد و 46 نفر زن هستند.

رستمی افزود: 43نفر از این متکدیان معتاد بوده اند که برای انجام اقدامات درمانی به کمپ های ترک اعتیاد معرفی، 4 نفر از متکدیان به پلیس اتباع خارجه معرفی شده اند و 36نفر از متکدیان به خانواده ها بازگشت داده شده و 14 نفر نیز با دادن تعهد آزاد شدند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار