ایثارگران با مدرک کارشناسی می توانند 35 سال خدمت کنند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند: ایثارگرانی که به موجب قوانین و مقررات مربوط از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردارند با مدرک کارشناسی می توانند 35 سال خدمت کنند.

کد مطلب: ۵۹۶۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش گروه سیاسی پانا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه با طرح اصلاح بند الف ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری موافقت کردند.

بر اساس ماده واحده این طرح یک تبصره به بند الف ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8 مهرماه 1386 به شرح زیر الحاق می شود.
تبصره- ایثارگرانی که به موجب قوانین و مقررات مربوط از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردارند نیز با داشتن مدرک کارشناسی، مشمول حکم این ماده می باشند و می توانند تا 35 سال خدمت کنند.
براساس ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری، دستگاه اجرایی با داشتن یکی از شرایط زیر می‌تواند کارمند خود را بازنشسته کند:
الف) حداقل 30 سال سابقه خدمت برای مشاغل غیرتخصصی و سی‌و‌پنج سال برای مشاغل تخصصی با تحصیلات دانشگاهی کارشناسی ارشد و بالاتر با درخواست کارمند برای سنوات بالاتر از 30 سال .
ب) حداقل شصت سال سن و حداقل بیست و پنج سال سابقه خدمت با بیست و پنج روز حقوق.
تبصره 1- سابقه مذکور در بند (الف) و همچنین شرط سنی مزبور در بند «ب» برای متصدیان مشاغل سخت و زیان‌آور و جانبازان و معلولان تا پنج‌سال‌کمتر می باشد و شرط سنی برای زنان منظور نمی گردد.
تبصره 2- دستگاه های اجرائی مکلفند کارمندانی که دارای سی‌سال سابقه خدمت برای مشاغل غیرتخصصی وشصت سال سن و همچنین کارمندانی که دارای سی و پنج‌سال سابقه خدمت برای مشاغل تخصصی وشصت و پنج‌سال سن می‌باشند را رأساً و بدون تقاضای کارمندان بازنشسته نمایند.
تبصره 3- دستگاه های اجرائی موظفند کارمندانی را که دارای شصت و پنج‌سال سن و حداقل بیست و پنج سال سابقه خدمت می‌باشند را بازنشسته کنند. سقف سنی برای متصدیان مشاغل تخصصی هفتادسال است. کارمندان تخصصی فوق‌الذکر که سابقه خدمت آنها کمتر از بیست و پنج‌سال است، در صورتی‌که بیش از بیست سال سابقه خدمت داشته باشند می‌توانند تا رسیدن به بیست و پنج‌‌سال سابقه، ادامه خدمت دهند و در غیر این‌صورت بازخرید می‌شوند.
نمایندگان مجلس همچنین طرح اعاده شده دفاتر پیشخوان خدمات دولتی و بخش عمومی غیردولتی از شورای نگهبان را برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار