رونمایی از سردیس پنج تن از مشاهیر گیلان در منطقه آزاد انزلی

با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از سردیس پنج تن از مشاهیر ارزنده این استان در منطقه آزاد انزلی رونمایی شد .

کد مطلب: ۵۹۵۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،رییس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی دراین مراسم با تبریک ایام دهه مبارک فجر اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی در کنار فعالیت های اقتصادی ، اجتماعی و زیر ساختی ، فعالیت های فرهنگی را در دستور کار خود دارد.
رضا مسرور با تاکید بر لزوم گرامیداشت افتخار آفرینان گیلانی در سطح ملی و بین المللی افزود: از سردیس هفت تن از مشاهیر گیلان نیز دو سال پیش در این منطقه رونمایی شده بود و با رونمایی از این سردیس ها شمار سردیس های مشاهیر در منطقه آزاد انزلی به 12 رسیده است.
وی با اشاره به احداث باغ موزه در نوار ساحلی منطقه آزاد انزلی در آینده نزدیک یادآور شد: به دلیل بازدید بیش از سه میلیون گردشگر در طول سال از منطقه آزاد انزلی، این سردیس ها نیز در نوار ساحلی جانمایی شدند تا گردشگران علاوه بر بازدید از این سردیس ها بدانند در سرزمینی گام نهاده اند که افتخار آفرینان بسیاری دارد .
درادامه این مراسم هنرمند طراح و مجسمه ساز سردیس های مشاهیر منطقه آزاد انزلی نیز اظهار کرد: به دلیل نداشتن عکسی مناسب از این مشاهیر ساخت سردیس های آنان سخت بود.
نادره حکیم الهی افزود: در ساخت این سردیس ها سعی شد به گونه ای کار شود که علاوه بر شباهت بسیار نزدیک ، در شأن این بزرگواران باشد .
وی با اشاره به حضور دو ساله اش در گیلان خاطر نشان کرد:سرلشکر نامجو شخصیتی است که عکس کاملی از ایشان وجود ندارد و همچنین هیچ گونه شناختی از استاد پور رضا نداشتم و محبوبیت وی در نزد مردم باعث افزایش انگیزه من در ساخت هرچه بهتر تندیس این شخصیت بود.
از سردیس پروفسور مجید سمیعی ، محمد علی مجتهدی گیلانی ، شهید سید موسی نامجو ، فریدون پوررضا و پروفسور محمود بهزاد با حضور خانواده های آنان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اعتباری افزون بر یک میلیارد ریال در پارک نوار ساحلی فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی رو نمایی شد.
پیش از این نیز سردیس آیت الله بهجت ، شیون فومنی ، سیروس قایقران ، شهید سردار املاکی ، کیومرث صابری ، میرزا کوچک جنگلی و دکتر معین درمنطقه ازاد انزلی رو نمایی شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار