آماده باش راهداران برای اجرای عمليات راهداری در جاده های مازندران

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران با توجه به كاهش دما و بارش برف در ارتفاعات از آمادگی کامل راهداری برای اجرای عملیات راهداری زمستانی خبر داد.

کد مطلب: ۵۹۳۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، عباسعلی نجفی ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: منظور از راهداری زمستانی ، كليه فعاليتها و اقداماتی است كه در مقابله با برف، يخ، كولاك و بهمن در مناطق برفگير، يخبندان - كولاك گير راهها به وسيله نيروهای راهدار و با بهره گيری از ماشين آلات و تجهيزات خاص راهداران زمانی انجام می‌شود تا راه براي تردد وسايل نقليه باری و مسافري آماده شود.

معاون راهداری ضمن اشاره به آمادگی كامل اين اداره كل درعمليات راهداری زمستانی سال جاری افزود: ذخيره سازی نمک به ميزان كافی، تجهيز ماشين آلات راهداری زمستانی، هماهنگی و تعامل بسيار مطلوب با دستگاه هاي ذيربط از جمله پليس راه، هلال احمر و اورژانس و.... از جمله اقدامات درخور توجه اين اداره كل در طرح عمليات راهداری زمستانی امسال می باشد.

نجفی اظهار داشت: در طول 10310 كيلومتر راه اصلی، فرعی و روستايي مازندران 20 راهدارخانه ثابت و سيار فعاليت كرده كه 300نفر از راهداران سخت كوش در قالب 33 اكيپ راهداري زمستاني و با 250 دستگاه ماشين آلات راهداری در 3700 كيلومتر از راههای برفگير و كوهستانی استان به انجام فعاليت های راهداری زمستانی مشغول هستند.

وی خاطر نشان ساخت: با توجه به كاهش دما و بارش برف در سطح محورهای كوهستانی به كليه مسافرين كه قصد تردد از محورهای كوهستانی را دارند توصيه میشود ضمن رعايت قوانين و مقرارت، تجهيزات و امكانات ايمنی از جمله زنجير چرخ را همراه داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار