به مناسبت دهه فجر:

82 پروژه گاز رسانی در خراسان شمالی به بهره برداری می رسد

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: به مناسبت دهه فجر، 82 پروژه گازرسانی با اعبتار بالغ بر ۳۳۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به بهره برداری می رسد.

کد مطلب: ۵۹۱۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی،حسن رضا میربلوکی در نشست خبری اظهارکرد: ٨٢پروژه گاز رسانی در قالب گاز رسانی به ٧٢روستا و ١٠مشترک عمده و صنعتی به ارزش ریالی ٣٨٣میلیارد ریال اجرا می‌شود

میربلوکی افزود: با اجرای این پروژه ها ، ۴۱۱ کیلومتر شبکه و پنج هزار و ۱۵۹ انشعاب انجام‌شده است که 72 روستای استان با ۷ هزار و ۱۸۷خانوار از نعمت گاز برخوردار می شوند.

وی در خصوص افتتاحیه پروژه‌های گاز رسانی به صنایع استان در دهه فجر امسال گفت: گاز رسانی به استخر اداره ورزش و جوانان، بیمارستان ٢٨٠تختخوابی بجنورد و بیمارستان جوادالایمه بجنورد و بیمارستان شیروان، پادگان هوایی شهر آباد، سیمان سمنگان، مجتمع آموزشی عشایری شهرستان مانه و سملقان، پروژه گاز رسانی به بسیج فاروج و گرمه از پروژ های ایام الله دهه فجر عنوان کرد.

وی اعتبار این پروژ ها را بالغ بر 47 میلیاردو 61 میلیون ریال ذکرکرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان در ادامه تعداد کل روستاهای استان را 831 روستا ذکر کرد و گفت: از مجموع این تعداد 741 روستا قابل گاز رسانی است
وی تعداد روستاهای گاز دار استان را 579 روستا عنوان کرد و افزود: ضریب نفوذ گاز طبیعی در روستاها 81 درصد است.

میربلوکی اظهارداشت : تا پایان سال 96 تمامی روستاهای بالای 20 خانوار این استان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد و تنها 6 روستا باقی خواهد ماند که سرانه هزینه گاز کشی برای هر خانوار بیش از میانگین کشوری است که در دست اقدام است

وی هزینه برآورد گارسانی به این روستاها را به طور متوسط برای هر خانوار در عملیات گاز رسانی 60 میلیون ریال کرد و افزود: اما در این روستا به بیش از 82 میلیون ریال می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در ادامه گفت: گازرسانی به 410 روستای استان با 54 هزار خانوار در قالب سفر مقام معظم رهبری به تصویب رسیده است که با اجرای آن 91 درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش شبکه گاز قرار می گیرند.

میربلوکی، با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور در خصوص گاز رسانی به روستاهای استان گفت: 75 روستا با جمعیت بیش از هفت هزار خانوار ذکر کرد که از پیشرفت 97 درصدی برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار