یادداشت /

عروج مرد صبور انقلاب

آیت‌ا... هاشمی مجذوب قدرت نبود.اوبرای باقی‌ ماندن درقلوب مردم ازهمه خان ومان خود گذشت. برای هاشمی، انقلاب و قدرت با مردم ودرکنار آنان معنا و مفهوم خود را بازنمایی می‌کرد.

کد مطلب: ۵۶۷۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، محمد نیشابوری،رییس شورای سیاسی حزب اسلامی کار در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یادداشتی را در اختیار خبرگزاری پانا قرار داده است .

در متن این یادداشت آمده است؛ خبرسهمگین وشوک‌آوربود. استوانه صبورانقلاب پس ازعمری مجاهدت چشم ازجهان فانی فروبست وبه ملکوت اعلی پیوست. با او تاریخ انقلاب معنا و روایت می‌شد. مردی که دربرابرتند باد حوادث وناملایمات صبوری کرد تا کشتی انقلاب به ساحل امن سیاست و اقتصاد برسد. بیش ازنیم قرن مجاهدت درراه اسلام وانقلاب تاریخ کوچکی نیست که بشود چشم ازآن فروبست یا ازکنارآن به سادگی عبورکرد. اوکه درحساس‌ترین بزنگاه‌های تاریخ،مردانه کنارامام عظیم‌الشأن ایستاد وجنگ تحمیلی را شجاعانه مدیریت کرد وبا درایت خاصی که فقط دراومی‌توان نشانه‌های آن را معنا وتفسیر کرد؛ به پایان رساند. هاشمی بعد ازامام (ره) همچنان وفادار به آرمان‌های انقلاب باقی ماند.دغدغه‌ای که تا آخرین لحظه‌های حیات پربرکت اوجاری وساری بود.هاشمی بزرگ، اسطوره سیاست وکیاست طی 60 سال تلاش برای خدمت به ایران واسلام چنان خوش‌درخشیدکه همیشه او را ورای جناح‌ها و دسته‌بندی‌های سیاسی توصیف می‌کردند. مردی که همیشه جریان‌سازومعنابخش ازخودگذشتی دربرابرآرمان‌ها بود.

آیت‌ا... هاشمی مجذوب قدرت نبود.اوبرای باقی‌ ماندن درقلوب مردم ازهمه خان ومان خود گذشت. برای هاشمی، انقلاب و قدرت با مردم ودرکنار آنان معنا و مفهوم خود را بازنمایی می‌کرد. دراوج دوران هجمه‌ها وحمله‌ها به اودرسال‌های آغازین انقلاب، در دهه 70 و 80 و حتی همین سال‌های آخرین هیچگاه مردم را بازیچه ندید وازآنها روی برنتافت. معتقد بود این سیاسان وسیاست‌ورزان غیراخلاقی هستند که توده مردم را منحرف وافکار عمومی را تحت تاثیر فضا‌های سیاست بازانه قرارمی‌دهند. اکنون اگرچه او را از دست دادیم اما رفتن این چهره شاخص تاریخ ایران دراوج محبوبیت ومقبولیت مردمی بود.تاریخ ایران هرچند قرن چنین چهره‌هایی را به خود دیده است وخواهد دید. باید منتظرماند ودید تا چه زاید سحر.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار