رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در شیراز:

حوادث جنگ وبه ویژه بمباران هوایی کلاس های درس باید در دنیا مطرح شود

رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت :با توجه به جایگاه ارزشمند و ماندگار فرهنگ شهادت ،ثبت مستند وقایع جنگ یک وظیفه همگانی است؛حوادث جنگ تحمیلی وبه ویژه بمباران هوایی کلاس های درس باید در دنیا مطرح شود.

کد مطلب: ۵۶۵۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، علی باقرزاده امروز در نخستین یادواره شهدای سواد آموزی فارس و 176 شهید سواد آموزی کشور در شیراز افزود: به فرموده مقام معظم رهبری "امروز تکریم مقام شهید کمتر از شهادت نیست" و این وظیفه سنگینی است که ادای دین آن بر عهده بخش های مختلف جامعه است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به حضور ارزشمند منابع دسته اول دفاع مقدس در جامعه یکی از مهم ترین وظایف آموزش و پرورش زنده نگه داشتن خاطرات این عزیزان به زبان هنر برای آیندگان است .

وی تاکید کرد: حوادث دفاع مقدس از جمله بمباران هوایی مکان سوادآموزی ده پیاله شیراز باید در دنیا مطرح شود و این بهترین راه معرفی و ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت هشت سال جنگ تحمیلی است .

در این مراسم معاون امنیتی سیاسی استانداری فارس با بیان این که خدمات نهضت سواد آموزی با حداقل امکانات از اول انقلاب شروع شد گفت : سواد آموزی و شهادت هر دو موضوعاتی ارزشمند و والا هستند که هدفشان آگاهی بخشی به جامعه است .

هادی پژوهش گفت : قلم و آگاهی است که شهید ساز می شود و موضوع شهادت و تعلیم و تربیت از هم جدا نیست؛شهید برای آکاهی بخشی و رهایی جامعه از قید و بند ظلم و اسارت جان فشانی می کند و سواد آموزی و تعلیم و تربیت نیز انسان ها را از جهل و تاریکی به نور هدایت می کند.

وی رتبه اول جذب سواد آموز را ازافتخارات امروز استان فارس خواند و گفت : تلاشها باید آن قدر ادامه یابد تا جایی که هیچ بی سوادی در استان نباشد.

در این از خانواده های 24 شهید سوادآموز بمباران هوایی ده پیاله شیرازدر سال 1365 وخانم مریم ذوالقدر آموزشیار جانباز آن حادثه به عنوان شهید زنده و خانواده 4 شهید آموزشیار نهضت سواد آموزی تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار