رسانه‌ها باید صریح و صادق باشند

خبرنگار انقلابی کسی است که اصالت ایمانی، رضایت الهی و صداقت در کار را با جدیت مورد توجه قرار داده و از آن برخوردار باشد.

کد مطلب: ۵۳۶۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین ظهر روز چهارشنبه 24 شهریور 94 در دیدار اعضای بسیج رسانه استان قزوین ضمن تبریک عید غدیر بیان کرد: واقعه غدیر رسانه‌ای‌ترین حادثه تاریخ است که می تواند درسی برای همگان باشد.


آیت‌الله عابدینی ضمن اشاره به نحوه اطلاع‌رسانی رسول اکرم (ص) در واقعه غدیر، گفت: رسول اکرم (ص) در میان انبوه جمعیتی که در واقعه غدیر حضور داشتند، تشکیلات رسانه‌ای به پا کرد تا همه از رسالتی که خداوند بر عهده ایشان گذاشته، مطلع شوند.


آیت‌الله عابدینی اد آیت‌الله عابدینی ادامه داد: در واقعه غدیر رسالتی بسیار مهم بر عهده رسول خدا گذاشته شد، به طوری که خداوند خطاب به پیامبر تأکید کرد اگر آن رسالت را به سرانجام نرسانی، کاری انجام نشده است.


امام جمعه قزوین تصریح کرد: سیاست از دین، اخلاق و اقتصاد جدا نیست و خداوند انسان را از نگاه جزیره‌ای و بخشی به دین، نهی می‌کند و برای کسانی که چنین نگاهی را برای دین متصور هستند، در دنیا خواری و در آخرت عذاب دردناک پیش بینی می کند.


آیت‌الله عابدینی خاطر نشان کرد: پیغمبر خدا در سخت‌ترین شرایط و امکانات و زمانی که در آستانه جنگ احزاب قرار داشت، سرنگونی و سقوط کاخ کسری و کاخ قیصر را پیش‌بینی کرد و امروز هم این نگاه باید مورد توجه قرار گیرد و باور داشته باشیم که جبهه حق در هر شرایطی به پیروزی خواهد رسید و اگر کارهای‌ ما رضایت خداوند را در پی داشته باشد می توان گفت موفق عمل کرده‌ایم؛ در غیر این صورت به بیراهه رفته و باید مسیرمان را اصلاح کنیم.

آیت الله عابدینی افزود: رسانه‌ها باید صریح و صادق باشند و یکی از مصادیق صریح بودن همان داشتن شفافیت و بخشی نگاه نکردن به دین است. هدف رسانه‌ها باید با رسالت و دغدغه انبیاء همراه باشد و اگر کارهای‌ ما باخواست خدا و رسول او همراه شود رسانه‌ای اثرگذار خواهیم داشت که ازحمایت خدا و انبیاء برخوردار خواهیم شد.


امام جمعه قزوین عنوان کرد: کسانی که شیطنت رسانه‌ای داشته‌ و با آبروی دیگران بازی کرده‌اند، در نهایت موفقیتی کسب نکرده اند زیرا کارشان در راستای اهداف انبیاء نبوده و مورد حمایت آن‌ها نیز قرار نگرفته‌اند.


آیت الله عابدینی انقلابی بودن و انقلابی ماندن را در هر حوزه‌ای مهم دانست و افزود: رسانه ها نباید جناحی‌باشند تا اگر جناحی از آرمان‌های انقلاب فاصله گرفت، رسانه‌ها نیز مجبور نشوند از آن جریان فاصله گرفته و در گمراهی آنها شریک شوند.


آیت الله عابدینی اظهار کرد:خبرنگار انقلابی کسی است که اصالت ایمانی، رضایت الهی و صداقت در کار را با جدیت مورد توجه قرار داده و از آن برخوردار باشد.
آیت الله عابدینی خاطر نشان کرد: در استان قزوین بحث جناح مطرح نیست؛ بلکه بحث حاکمیت یک «باند زیاده‌خواه» مطرح است که به مدیریت استان ضربه وارد می‌کند. این باند زیاده‌خواه در استان بر سر چپ و راست کلاه گذاشته، ظلم کرده و این وظیفه رسانه‌هاست که ظلم‌های آن‌ها را آشکار کنند.


امام‌جمعه قزوین با بیان این که نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تابع هیچ حزب یا جناح نیست و هیچ امام جمعه‌ای نیز حق ندارد تابع احزاب و جناح‌ها باشد، افزود: دوقطبی شدن به نفع دشمن است و برخی‌ها در کنار آمریکا تلاش می‌کنند جامعه را دوقطبی کرده و عده‌ای را در مقابل رهبری قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار