مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

سهم فعالیت های قرآنی از وقف نیم درصد است

سهم فعالیت های فرهنگی از وقف تنها نیم درصد است و این نشان دهنده این است که ما در زمینه فرهنگ سازی این امر تلاش کافی نداشته ایم.

کد مطلب: ۵۳۴۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان،حجت‌الاسلام نور الله ولی نژاد اظهار کرد: دین اسلام تاکید و توصیه فراوانی به امر وقف داشته است و مردم در امر وقف خوب عمل کرده اند ولی انتظار داریم که مردم در وقف،دداحسان و انفاق اموال خود بخشی از اموال خود را در راه قرآن وقف کنند.

وی افزود: در شرایط فعلی در حوزه قرآنی کمترین میزان وقف را داریم در حالی که مردم در حوزه خیر و انفاق در استان گلستان قدم های بزرگی برداشته اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: تنها نیم درصد وقف با محوریت فعالیت‎های قرآنی صورت می‎گیرد و این به دلیل آن است که ما در زمینه فرهنگ‎سازی وقف در مسائل قرآنی کار نکردیم.

رئیس شورای آسیب های اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه ۱۲۷ خانه شهری و ۱۳۲ خانه روستایی و ۳۴ موسسه قرآنی در این استان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: تقویت این مراکز و ارائه فعالیت های قرآنی نیاز به مشارکت و همراهی مردم است و این مهم به وسیله امر وقف محقق می‌شود.

ولی نژاد با اشاره به اینکه همه اقشار جامعه باید از فعالیت های قرآنی بهره ببرند، بیان کرد: باید دورترین روستاهای گلستان از فعالیت های قرآنی بهره ببرند و این مهم به تنهایی از وظیفه دولت خارج است و نیاز به همراهی و همکاری مردم دارد.

معاون تشکل های دینی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر گفت: ایجاد مراکز قرآنی تنها با حمایت دولت در روستاها و نقاط مرزی موثر نخواهد بود، بلکه باید از ظرفیت های مردمی در راستای راه اندازی و فعالیت های این مراکز بهره برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار