خیمه‌های معرفت ماه رمضان با محوریت ترویج حمایت از کالای ایرانی برپا می‌شوند/ ثبت وقف قرآنی جدید در قم

قم (پانا)- معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان قم گفت: خیمه‌های معرفت طرح ضیافت الهی در مکان‌های شاخص با محوریت ترویج اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی برپا می‌شوند.

کد مطلب: ۸۲۲۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
خیمه‌های معرفت ماه رمضان با محوریت ترویج حمایت از کالای ایرانی برپا می‌شوند/ ثبت وقف قرآنی جدید در قم

حجت‌الاسلام یوسف احمدی امروز در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار شد در مورد طرح ضیافت الهی اظهار کرد: یکی از رسالت‌های سازمان اوقاف، ترویج فرهنگ وقف و افزایش تعداد واقفان از طریق تبلیغ فرهنگ وقف جمعی است.
وی افزود: سال گذشته بیش از هزار نفر واقف جدید در استان قم به ثبت وقف‌ پرداختند که از جمله این موقوفات می‌توان به خرید قرآن و کتاب‌های ادعیه برای بقاع متبرکه اشاره کرد.
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم، کوه خضر نبی را یکی از پایگاه‌های اصلی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اوقاف در ماه رمضان دانست و خاطرنشان کرد: در این مکان هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشا، برنامه‌های گسترده‌ای تا حوالی سحر اجرا می‌شوند.
وی ادامه داد: برپایی خیمه معرفت با چندین غرفه یکی از برنامه‌های اصلی این مکان خواهد بود؛ از جمله این غرفه‌ها می‌توان به ترویج اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی است که از سال گذشته شاهد استقبال چشمگیری از آن بوده‌ایم.
احمدی به فعال کردن هیئت‌های تراز اسلامی بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: ترویج عفاف و حجاب با محوریت نوجوانان هم جزو برنامه‌هایی است که در ماه رمضان با قوت ادامه خواهد یافت.
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان قم با اشاره به فعالیت ۶۰ مبلغ روحانی طی ماه رمضان امسال در سطح استان قم عنوان کرد: از این بین سه نفر مبلغ در زندان‌های قم (ساحلی و لنگرود) فعالیت می‌کنند و ۶۰۰ نفر از زندانیان را زیر پوشش برنامه‌ حفظ قرآن می‌برند.
وی ادامه داد: این افراد تاکنون موفق به حفظ کلام وحی تا ۱۷ جزء شده‌اند که دستاورد مهمی به شمار می‌رود.
احمدی با بیان اینکه بیست و سوم اردیبهشت ماه امسال شاهد ثبت وقفی قرآنی در استان قم بودیم تصریح کرد: یکی از واقفان استان، ۴ هزار متر مربع زمین را به منظور توسعه فعالیت‌های قرآنی در آستان مقدس امامزاده شاه جمال(ع) وقف کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار