رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور در قم:

سرگرم شدن به جشنواره ها ما را به جایی نمی رساند/ضرورت آموزش هنرمندان

رئیس سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به ضرورت برگزاری کارگاه های هنری ویژه هنرمندان بسیجی گفت: سرگرم شدن به برگزاری جشنواره ها ما را به جایی نمی رساند.

کد مطلب: ۵۲۹۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، غلامرضا منتظری در همایش مسئولان کانون‌های بسیج هنرمندان سراسر کشور که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: شناسایی و ساماندهی چهره‌های مستعد ادبی و ارزشی کشور، حفظ و انسجام کار تشکیلاتی از این مجموعه، آموزش و تربیت و کادرسازی در سازمان و تلاش در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه ادب و هنر و رسانه و فرهنگی و هنری و ادبی، از جمله ماموریت های بسیج هنرمندان کشور است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های نسل جوان افزود: عمده برنامه‌های ما بحث آموزش و کادرسازی است چراکه سرگرمی به جشنواره‌ها ما را به‌جایی نمی‌رساند، باید از ظرفیت جوان امروز استفاده کرد.

وی بیان کرد: در برنامه پنج ساله قرار قانونی گذاشته تا همه رشته‌های ادبی و هنری در سال بتوانند 200 نیروی متخصص تربیت کنند، در عرصه هنر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مدنظر است. 100هزار نفر عضو بسیج هنرمندان هستند که در قالب 300 انجمن تخصصی و 400 کانون هنری ادبی مشغول هستند.

منتظری تصریح کرد: در هر استان 10 کانون تخصصی و در هر شهرستان کانون هنری و ادبی وجود دارد و هر کانون نیز در 10 گروه هنری ادبی مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به اولویت‌های سازمان بسیج هنرمندان افزود: جذب هنرمندان ارزشی در سطح کشور و کادرسازی و تربیت هنرمند در طراز انقلاب اسلامی و همچنین نقش‌آفرینی در عرصه‌های هنری و ادبی با هدف تغییر موازنه هنری در جهت آرمان انقلاب اسلامی است. جشنواره‌های ملی سازمان بسیج هنرمندان از آخر شهریورماه آغاز می‌شود که جشنواره هنرهای تجسمی و جشنواره ادبیات داستانی از جمله آن‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار