در جلسه شورای آموزش و پرورش ناحیه دو

تشریح دستاورد های سی و سومین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور در ناحیه2

صبح امروز در جلسه شورای اداره آموزش و پرورش ناحیه دو مشهداهم دستاوردهای سی و سومین اجلاس روسای اموزش و پرورش کشور تشریح شد.

کد مطلب: ۵۲۶۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، رضا صابری تولائی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد در این جلسه ایجاد وحدت رویه در برنامه ها ی ابلاغی، بیان انتظارات مسئولین کشوری و وزارت متبوع و در نهایت پاسخگویی مسئولین نسبت به مسائل جاری آموزش و پرورش را از جمله اهداف این اجلاس برشمرد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد با بیان این که نظام تعلیم و تربیت مهمترین و حساس ترین دستگاه اجرایی کشور است؛ اظهار داشت: مسئولان وزارت آموزش وپرورش بر این باورند که مدیران میانی آموزش و پرورش و نیروهای ستادی این بخش مهم ترین لایه های اجرایی هستند که بیشترین فشار اجرایی را دارا می باشند.
وی در ادامه با ذکر این مطلب که توجه به اهداف اسناد فرادستی از جمله سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، سند تحول بنیادین، نقشه راه سند تحول، قانون اساسی، برنامه ی درس ملی و بخشنامه های وزارت و اداره کل متبوع از ضرورت های نظام تعلیم و تربیت برای تحقق اهداف محسوب می شود گفت: امسال با توجه به شعار، آموزش و پرورش خلق دنیای آینده است ما بالندگی و تدبیر و امید را در آموزش و پرورش شاهد باشیم؛ و با تحقق این شعار، آموزش و پرورش سبب رشد و بالندگی کل جامعه از تمامی لحاظ خواهد شد.
رضا صابری با تاکید بر این که معلمان جزء گروه های مرجع در جامعه هستند اظهار داشت: تعامل، همکاری، همدلی، مشارکت، ارتباط صحیح و منطقی، توجه به ارزش ها و هنجارها لازمه کار کلیه معلمان است؛ چون در این صورت تحول مد نظر در نظام تعلیم و تربیت به وجود می آید و در نهایت زمینه رشد و ترقی جامعه فراهم می شود.
صابری در ادامه به کسب رتبه برتر مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو را در سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این موفقیت حاصل تلاش کلیه کارکنان اموزش و پرورش ناحیه دو بوده است که توانستند با تلاش و همدلی این اداره را در سطح کشور درخشان کنند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد در خصوص اولویت های کاری این اداره برای سال تحصیلی ۹6-۹5 اظهار داشت: پیشبرد دقیق اهداف پروژه مهر ۹5، ساماندهی و سازماندهی منظم و به موقع نیروی انسانی، فضا و امکانات، توسعه عدالت آموزشی، توجه به مقطع پیش دبستانی، توجه به مهارت های فنی حرفه ای، توجه به بهداشت و سلامت، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، استفاده بهینه از انرژی و فرهنگ سازی در این خصوص، تاکید بر خلاقیت محوری، پژوهش محور کردن آموزش و استفاده از فناوری های نوین از جمله اولویت های کاری این اداره برای سال تحصیلی جدید می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار