در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

4 ایراد دنیامالی به پروژه تونل صدر

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ،آلودگی هوا،آلودگی صوتی،کاهش دید منازل همجوار پل و کاهش ارزش ملک را از مهمترین ایرادات تونل صدر برشمرد.

کد مطلب: ۵۲۶۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد

احمد دنیامالی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، خصوص انتقادات از پروژه صدر و ادعای یکی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اینکه پروژه صدر حتی چهار برگ مطالعات ندارد، گفت: هم برای اجرای پروژه پل صدر و هم تونل نیایش کار مطالعاتی انجام شده است. نمی شود پلی به این عظمت احداث شده باشد و مطالعه نداشته باشد.

به گفته دنیا مالی ،اظهارات مطرح شده از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه "پل صدر چهار برگ مطالعات ندارد" قابل تامل است.

وی ادامه داد: برای پل صدر بحث های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها ایرادی است که از سوی حناچی معاون وزیر راه مطرح شده است. وقتی می خواهیم برای بافتی که شکل ارگانیک دارد، تأسیسات زیربنایی پل ایجاد کنیم در واقع در حوزه معماری اشکالات زیادی را به وجود می آورد.


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: وقتی پل بتنی با آن سازه و عظمت در مسیر چند کیلومتری احداث می شود، تمام بافت اطراف را تحت تأثیر قرار می دهد که شامل کاهش دید خانه های همجوار با پل، آلودگی صوتی، آلودگی هوا و ... می شود. از لحاظ عملکردی هم معتقدیم وقتی شبکه ای مانند پل در ارتفاع قرار می گیرد، عملا محدودیت هایی را هم دارد.


دنیامالی با اشاره به مقایسه هزینه ساخت پل و تونل نیز گفت: از لحاظ ظاهر، هزینه ساخت پل از تونل کمتر است اما در کلان وقتی همه مسایل را در نظر بگیریم ساخت تونل بهتر از پل است چرا که ساخت پل در بلند مدت به شهروندان آسیب وارد می کند. کاهش ارزش ملک مردم آن محدوده یکی از آسیب هایی است که به شهروندان وارد می شود و این مساله جلوه خوبی از نظر شهرسازی ندارد.


این عضو شورای شهر تهران در پایان یادآور شد: در حال حاضر برای کنترل آلایندگی، شبکه حمل و نقل عمومی به زیر زمین منتقل می شود و در آنجا همه آلودگی هایی که ایجاد شده جذب و فیلتر می شود که این موضوع یکی از تفاوت های ساخت تونل و پل در شهر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار