مدیرکل محیط زیست شهر تهران هشدار داد؛

تخلف 40 درصد بیمارستان‌های پایتخت در اجرای قانون مدیریت پسماند

مدیرکل محیط زیست شهر تهران با هشدار نسبت به بیمارستان های متخلف در فرایند امحای پسماند گفت: 30 تا 40 درصد بیمارستان های تهران مراحل امحای پسماند را به درستی انجام نمی دهند و 10 درصد این مراکز سیستم تصفیه فاضلاب ندارند.

کد مطلب: ۵۲۱۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد

محمدحسین بازگیر در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه روزانه 80 تا 90 تن زباله بیمارستانی در تهران جمع ‌آوری و در فرایند مشخصی به مراکز مجاز منتقل می ‌شود، گفت: در شهر تهران هنوز همه مراحل مدیریت پسماند به درستی انجام نمی ‌شود. در قانون مدیریت پسماند تکالیفی بر عهده مدیریت اجرایی پسماند گذاشته شده که این مراحل به طور کامل اجرا نمی شود.


مدیرکل محیط زیست شهر تهران با تأکید بر اینکه هر سازمان یا نهاد یا واحدی که در کشور پسماند ویژه تولید می کند تکالیفی دارد که بر اساس قانون باید به آنها عمل کند، خاطرنشان کرد: واحدهای بیمارستانی می باست کار تفکیک پسماند را انجام دهند و پسماندها را به چهار بخش تقسیم و هر کدام را در بسته‌ بندی مخصوص قرار دهند.


وی افزود: در هر کدام از مراحل تفکیک اگر تخلفی مشاهده شود در مرحله اول تذکر و اخطاریه و اگر برطرف نشود از طریق مراجع قضایی تخلفات پیگیری خواهد شد.


مدیر محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه محیط زیست بر فرایند امحای پسماند بیمارستانی نظارت دارد، تصریح کرد: در شهر تهران حدود 7000 واحد درمانی وجود دارد، از این تعداد 160 واحد بیمارستان هستند. تعدادی از این واحدهای درمانی با سازمان مدیریت پسماند قرداد دارند اما مشکل واحدهای درمانی هستند که برنامه ای برای امحای پسماند خود ندارند و در مدیریت پسماندشان با تخلف روبرو هستند.


بازگیر ادامه داد: 30 تا 40 درصد بیمارستان های تهران مراحل امحای پسماند را به درستی انجام نمی دهند و 10 درصد این مراکز سیستم تصفیه فاضلاب ندارند که پرونده تعدادی از بیمارستان ها و مراکز درمانی در اختیار دستگاه قضایی است.


وی درخصوص طرح پایش مراکز درمانی و بهداشتی نیز توضیح داد: این طرح ارائه شده تا واحدهای درمانی که وسعت زیادی دارند را در دو بخش پسماند و فاضلاب پایش کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار