معاون پرورشی و فرهنگی وزیر:

بهترین تجارب تربیتی، در سایه ارتباط و دوستی مربی و متربی شکل می گیرد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: راه تاثیر گذاری تربیتی ، تسخیر قلب متربی است که عمده راز و رمز تربیتی است و بهترین تجارب تربیتی ،در سایه ارتباط و دوستی مربی و متربی شکل می گیرد.

کد مطلب: ۵۱۹۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا،حمیدرضا کفاش در همایش پنجمین جشنواره کشوری تجارب برتر تربیتی که با حضور جمعی از مدیران کل آموزش و پرورش ،معاونین پرورشی و مسوولان امور تربیتی سراسر کشور در شیراز برگزار شد، گفت: جشنواره تجارب برتر تربیتی ، یکی از برنامه های جذابی است که در حوزه امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود و امسال نیز پنجمین دوره این جشنواره در شهر شیراز برگزار شد.

وی افزود: در این برنامه با فراخوان از همه دست اندرکاران آموزش و پرورش ، تجربه های عملی و برتر تربیتی همکاران را که در دوران خدمت آنها انجام شده جمع آوری کرده و مجموعه این تجربیات ، در مراحل مختلف بررسی و منتخبین آن نیز به سطح کشور معرفی می شوند.

کفاش با بیان اینکه، از ویژگی این تجربیات، قابل تعمیم بودن آن در سطح کشور است افزود : مجموعه این تجربیات نیز در کتابی به صورت مدون منتشر شده و در اختیار همکاران فرهنگی قرار داده می شود تا مورد استفاده قرار گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: : راه تاثیر گذاری تربیتی ، تسخیر قلب متربی است که عمده راز و رمز تربیتی است و بهترین تجارب تربیتی ،در سایه ارتباط و دوستی مربی و متربی شکل می گیرد.

کفاش تربیت را ثمره و محصول آموزش عنوان کرد و افزود: حرکت در هر بخشی از آموزش و پرورش باید از معلمان ابتدایی که آغازگر تربیت هستند شروع شود .

وی با تاکید بر تربیت متوازن،تلاش برای تربیت دانش آموزان در همه ساحت های تربیتی را مهم دانست و افزود :سند تحول بنیادین ، تربیت متوازن و ارتباط ساحت های مختلف تربیتی را به عنوان زیر بنای تربیتی مطرح کرده ، چرا که تربیت تک بعدی زیان آور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ایجاد تحول در نیروی انسانی تاکید کرد و گفت: تحول در آموزش و پرورش بدون تحول در نیروی انسانی مقدور نیست.

کفاش افزود : باید نیروهای تازه کار آموزش و پرورش ، که محصول دانشگاه فرهنگیان است را در کنار نیروهای زبده قرار داد تا با انتقال تجربه از نسل قدیم به نسل جدید زمینه این تحول فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار