ضعف جسمانی توان یابان نباید به معلولیت اجتماعی آنان منجر شود

مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: ضعف و ناتوانایی جسمانی توان یابان نباید به خانه نشینی و معلولیت اجتماعی آنان منجر شود.

کد مطلب: ۵۱۷۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازهمدان، معلولیت اجتماعی زمانی به وجود می آید که ارتباط اجتماعی توان یابان با جامعه قطع شده و فرد توانیاب دچار انزوا و گوشه گیری شود.
وی ادامه داد: باید عوامل محیطی از جمله ساختارهای فیزیکی و فضاهای عمومی به گونه ای طراحی شوند که توانیابان به خاطر ضعف جسمانی تمایل خود را برای ارتباط برقرار کردن با جامعه از دست ندهند.
وی تاکید کرد: فضای پارک ها و مکان های تفریحی باید برای تردد توانیابان آماده سازی شوند و باید نوع نگاه و برخورد جامعه ، مسئولان و سازمان ها نسبت به توانیابان تغییر کند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان توضیح داد: وقتی یک فرد توانیاب به اداره ای مراجعه می کند نیاز به ترحم و دلسوزی ندارد بلکه حق و حقوق قانونی و اجتماعی اش را مطالبه می کند که باید مسئولان با حفظ عزت، شان و کرامت افراد با او رفتار و او را از حقوق اجتماعی اش برخوردار کنند.
نادری فر تاکید کرد: یک توانیاب با ضعف جسمانی وقتی در سطح شهر تردد می کند باید از نگاه های ترحم آمیز مردم در امان باشد و این نگاه ترحم آمیز افراد است که فرد را منزوی و خانه نشین می کند.
وی بر اجتماع محور بودن برنامه های حوزه توانیابان استان همدان تاکید و اظهار کرد : هفته بهزیستی فرصتی است تا مسئولان این حوزه ، عملکرد سال گذشته خود را بیان و برنامه های سال آینده خود را اعلام کنند و توانیابان جامعه را از حق و حقوق اجتماعی شان آگاه کنند .
نادری فر تاکید کرد: باید از ظرفیت هفته بهزیستی استفاده کنند و اطلاع رسانی های لازم را انجام دهند.
حدود 36 هزار معلول در استان همدان وجود دارد و برای بیش از 34 هزار نفر از این افراد در بهزیستی استان همدان پرونده تشکیل شده است.
250 هزار نفر در استان همدان از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.
22 تا 28 تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده و 'ایرانی با نشاط با بهتر زیستن' شعار امسال هفته بهزیستی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار