بازدید هیئت تجاری ایتالیا از مراکز ذخیره سازی گندم مازندران

هیات تجاری، اقتصادی و علمی استان مارکه ایتالیا از کارخانه آرد نمونه جویبار بازدید کردند.

کد مطلب: ۵۱۷۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، هیات تجاری، اقتصادی و علمی استان مارکه ایتالیا با حضور دو روزه در استان مازندران از ظرفیت های مختلف تولیدی ، گردشگری و دانشگاهی استان بازدید بعمل آوردند و از نزدیک در جریان قابلیتها و ظرفیت های استان قرار گرفتند.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 اظهار داشت: یکی از مراکز تولیدی استان که مورد بازدید این هیات تجاری قرار گرفت کارخانه آرد نمونه جویبار بود که ظرفیت بالای این واحد تولیدی در بخش ذخیره سازی و انبارداری مورد تحسین این هیات اقتصادی قرار گرفت.

سید محمد جعفری گفت: در حال حاضر 40 درصد از ظرفیت کارخانجات آردسازی استان مورد استفاده قرار می گیرد.

جعفری افزود: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی نام گذاری شده باید این بستر و ظرفیت را فراهم کرد تا مواد خام یعنی گندم را از کشورهای دیگر از جمله کشورهای حاشیه دریای خزر وارد و با توجه به امکانات موجود در استان تبدیل به آرد کرد و بعد نسبت به صادرات آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس اقدام نمود.

وی تصریح کرد: این فرآیند اقتصادی ضمن ایجاد بازار کار و بهره گیری حداکثری از ظرفیت های واحدهای آسیابانی و ذخیره سازی استان افزایش و رونق اشتغال را در استان به همراه خواهد داشت.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 ضمن قدردانی از تدابیر و تلاش های استاندار مازندران در ورود این هیات اقتصادی از ایتالیا عنوان کرد: باید از این فرصت نهایت استفاده را در راستای ایجاد اشتغال، رونق تولید و صادرات بهره برد.

جعفری با بیان اینکه منطقه 2 کشور (مازندران، سمنان و گلستان) ظرفیت سرمایه گذاری بالایی در حوزه گندم و آرد و کارخانجات آردسازی و ذخیره سازی دارد اظهار داشت: باید تلاش کرد تا این ظرفیت بالا را به هیات های تجاری و اقتصادی کشورهای دیگر معرفی نمود تا از تفاهم نامه ها و مبادلات بین المللی حداکثر استفاده برای استان صورت گیرد.

سرپرست شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه 2کشور با اشاره به اینکه کار سختی را در جذب سرمایه گذار در استان داریم اظهار داشت: باید با همدلی دست در دست هم گذاشت و این فضا را در استان ایجاد کرد که الحمدالله استانداری مازندران در این بخش ها اقدامات خوبی را انجام داده است.

جعفری یادآور شد: در همین راستا با نشستی که با هیاتی از قزاقستان و اتاق بازرگانی داشته ایم، قرار شد همزمان با آغاز برداشت گندم در کشور قزاقستان در شهریورماه ، بتوان با هماهنگی سرکنسول حدود یک میلیون تن گندم قزاق را به داخل وارد و با بکارگیری از ظرفیت های خالی کارخانجات آرد استان گندم های مذکور را تبدیل به آرد کرد و سپس صادرات مجدد به کشورهای هدف داشت.

جعفری با بیان اینکه ما این اعلام آمادگی را توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام دادیم عنوان کرد: جهت هماهنگی و نهایی کردن این مهم آمادگی داریم نشست های تخصصی را با اتاق بازرگانی و کارخانجات آرد استان و هیات های اقتصادی کشورهای هدف داشته باشیم.

وی افزود: امیدواریم از ظرفیت های تجاری و سرمایه گذاری استان استفاده ای حداکثری در جهت رونق اقتصادی و افزایش اشتغال صورت بگیرد.

جعفری به کیفیت خوب آرد استان اشاره ای کرد و گفت: براساس آمارهای ملی، کیفیت نان مازندران در سطح کشور رتبه چهارم و پنجم را در اختیار دارد و این نشان می دهد که ظرفیت تولید آرد ما بسیار مناسب است.

وی افزود: درحال حاضر بخش اعظم کارخانجات آرد استان اصلاح ساختار کردند و معضلات قبلی را نیز مرتفع نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار