بیستم تا بیست و دوم مردادماه؛

جشنواره انجیر گلوگاه برگزار می شود

جشنواره مرغوب‌ترین انجیر ایران گلوگاه، بیستم مردادماه بمدت سه روز در شرقی ترین شهر مازندران برگزار می شود.

کد مطلب: ۵۱۶۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران ،محمدرضا تباکی فرماندار گلوگاه عصر دیروز سه‌ شنبه 22 تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: جشنواره مرغوب‌ترین انجیر ایران گلوگاه در ادامه دو جشنواره سالهای قبل، ۲۰ مرداد ماه امسال به مدت سه روز در جوار بقعه آقا سید محمد گلوگاه برگزار می‌شود.

وی افزود: مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره تجلیل از پدر انجیر گلوگاه علی‌اکبر ایران‌نژاد خواهد بود.

فرماندار گلوگاه با اشاره به اهداف مهم این جشنواره در ۷ عنوان مدون، خاطرنشان کرد: شناساندن انجیر و نام گلوگاه در سطح ملی، اخذ برند انجیر برای گلوگاه است.

تباکی گفت: جذب سرمایه‌گذار و توسعه باغات و صنایع تبدیلی، معرفی جاذبه‌های و پتانسیل‌های شهرستان، ایجاد شغل پایدار از طریق تولید انجیر و رهایی از شغل فصلی در این راستا، عملیاتی کردن شعار سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و فعال کردن تعاونی زنان روستایی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

مقام عالی شهرستان خاطر نشان كرد: هم‌اکنون کشت انجیر در ۳۵ هکتار از باغات گلوگاه انجام‌شده است و کشت انجیر در اراضی شیب‌دار و جلگه‌ای در دستور کار است تا از کشت پراکنده انجیر به کشت انبوه برسیم.

کارشناس جهادکشاورزی گلوگاه نیز بیان داشت: انجیر سفید، سبز، سیاه ،غلامی ،پاییزه و سه فصل از انواع انجیر گلوگاه هستند و هرچه از عمر باغ های انجیر می گذرد کیفیت ان بیشتر می شود که بزرگترین امتیاز مثبت انجیر طول عمر درختان آن است که برخی از درختان انجیر گلوگاه عمری صد ساله دارند.

عبدالحمید فرجی با اشاره به روش های تهیه نهال انجیر اضافه کرد: این گیاه مقاوم به آفات، بیماری، مقاوم به تنش های محیطی و مقرون به صرفه است و تازه خوری، شربت، سرکه، مربا و شیره انجیر از فرآورده های این محصول است..

مسئول خدمات کشاورزی بخش کلباد گلوگاه گفت: در راستای ارتقای افزایش توانایی کشاورزان، افزایش تولید کم و کیفی محصولات کشاورزی، کلاس های آموزشی برگزار شد که بیش از صد متقاضی در این دوره های آموزشی شرکت کردند تا اصول نگهداشتن باغ مکانیزه را فراگیرند.

کمیل عسگری تداوم تولید انجیر در همه فصل های سال را یکی از برتری های انجیر شهرستان گلوگاه دانستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار