مدیر طرح ملی تغییرات آب و هوا به پانا خبر داد؛

تهیه سند ملی تغییرات آب و هوا در قالب برنامه 15 ساله

مدیر طرح ملی تغییرات آب و هوای سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص آخرین وضعیت سند گزارش ملی تغییر آب و هوا گفت: این برنامه در قالب 3 برنامه 5 ساله است که پیش نویس این سند تهیه شده است.

کد مطلب: ۵۱۰۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد

محسن ناصری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، اظهار داشت: در تدوین سند ملی تغییر آب و هوا وزارت خانه های نیرو، صنعت، نفت و جهاد کشاورزی با سازمان محیط زیست همکاری می کنند که در این زمینه برنامه عملی در دو بخش کاهش انتشار گارهای گلخانه ای در دستور کار قرار دارد.


مدیر طرح ملی تغییر آب و هوا افزود: تأثیرات تغییر اقلیم به طور عمده بصورت خشکسالی و افزایش دما مشخص می‌ شود، در این راستا برنامه راهبردی مواجهه با تغییر آب و هوای کشور بر اساس نقاط قوت و ضعفی که وجود دارد، تدوین شده است.


وی خاطرنشان کرد: برنامه ملی تغییر آب و هوا در بخش های آب، منابع طبیعی، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، تنوع زیستی مورد بررسی قرار گرفته است و در هر بخش سیاست هایی تعریف شده که قابلیت اجرایی دارد. در واقع شاخص های مختلف این سند با همکاری دستگاه های اجرایی مربوطه استخراج شده است.


ناصری با بیان اینکه مصرف انرژی در کشور باید هدفمند شود، تصریح کرد: اهدافی که برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای طبق سند تغییر آب و هوا وجود دارد برنامه های توسعه ای در کشور را نیز مد نظر قرار داده است.


مدیر طرح ملی تغییرات آب و هوا درباره کنترل بلاهای طبیعی و خسارات ناشی از تغییر اقلیم گفت: برای کنترل این بلایا می ‌توانیم با برنامه ‌ریزی میزان خسارت ‌های زیست‌ محیطی که ناشی از این اتفاقات است را کنترل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار