شروع فعالیت طرح سنجش جسمانی سلامت نوآموزان از24خرداددر14 پایگاه جسمانی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: در این طرح به عنوان یک غربال گری دقیق و استانی نوآموزان بدو ورود به دبستان از لحاظ بینایی، شنوایی، مراقبت های بهداشتی، معاینات پزشکی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

کد مطلب: ۵۰۶۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، با حضور مدیرکل، معاونین آموزش و پرورش استان، مسولان دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت آموزش و پرورش استثنایی و مسئولان محلی طرح سنجش جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان برای سال تحصیلی جدید در مرکز استان و همزمان در تمام شهرستان ها و مناطق تابعه در قالب 14 پایگاه جسمانی و آمادگی تحصیلی و یک پایگاه تخصصی افتتاح و شروع به کار نمود.

موسوی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: در این طرح به عنوان یک غربال گری دقیق و استانی نوآموزان بدو ورود به دبستان از لحاظ بینایی، شنوایی، مراقبت های بهداشتی، معاینات پزشکی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: پس از انجام کامل این طرح گواهی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی جهت ورود به مدرسه صادر می گردد.

موسوی خاطرنشان کرد: در صورتی که نوآموز نیاز به ارزیابی های تخصصی بیشتری داشته باشد به پایگاه تحصیلی و پزشکان متخصص بینایی سنج و شنوایی سنج ارجاع داده می شوند. و پس از انجام مراقبت ها و توصیه های لازم به مدرسه معرفی می گردند.

ایشان همچنین اظهار نمود که والدین محترم نسبت به این فرایند بسیار مهم لازم است وقت بگذارند و با صبر و حوصله و گذاشتن حداقل یک روز برای تعیین سرنوشت بچه هایشان تمامی آیتم های این طرح را به خوبی انجام دهند.

وی در پایان توصیه ای دیگر به اولیاء نمود؛ که والدین محترم دقت داشته باشند در همان نوبت اولیه که برای سنجش بچه هایشان مشخص می شوندمراجعه نمایند تا باعث هدر رفتن وقت ایشان نگردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار