پیش‌بینی مراجعه 20 هزار نوآموز به پایگاه‌های سنجش سلامت در اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در قالب طرح سنجش سلامت نوآموزان برای ورود به مدارس بیش از 20 هزار نوآموز مراجعه کرده و خدمات دریافت کنند.

کد مطلب: ۵۰۴۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد

احمد ناصری در جریان بازدید از روند اجرای طرح سنجش سلامت در مدرسه نوید اردبیل در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار کرد: طرح سنجش سلامت نوآموزان در پایگاه‌های مختلف نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان به خوبی آغاز شده، به طوری که امسال برای اولین بار 5 هزار نوآموز ورود به دوره پیش دبستانی نیز در قالب این طرح مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرند.

وی گفت: این طرح به صورت پایلوت برای اولین بار برای ورودی‌های به پیش‌دبستانی انجام می‌شود که در صورت ثمربخش بودن اجرای این طرح در سال‌های آینده علاوه بر چهار منطقه آموزشی در سایر مناطق استان اردبیل نیز شاهد اجرای آن خواهیم بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در قالب طرح سنجش سلامت نوآموزان برای ورود به مدارس بیش از 20 هزار نوآموز به همراه اولیا مراجعه کرده و خدمات دریافت کنند.
ناصری با بیان اینکه 20 هزار نوآموز بدو ورود به دوره اول ابتدایی تا اوایل مهر ماه در قالب این طرح و از لحاظ قد، وزن، شنوایی، بینایی، هوش و سایر استعدادها مورد سنجش قرار می‌گیرد، ادامه داد: در حرکت و اقدامی مناسب با همکاری مسؤولان بهداشت و درمان وضعیت دانش‌آموزان از لحاظ دهان و دندان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا در بهترین شرایط دانش‌آموزان از لحاظ روحی و روانی و عاطفی و با آمادگی کامل وارد مدرسه شوند.
وی گفت: در هر مرحله‌ای اگر موارد مشکوک، عارضه یا بیماری تشخیص داده شود قطعا کارشناسان امر در مسیر پیشگیری و مداوای به هنگام وارد عمل می‌شوند و دانش‌آموزان خروجی این طرح اغلب به مدارس عادی و تعدادی نیز به مدارس استثنایی هدایت می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اهمیت اجرای این طرح را در کاهش آسیب‌ها و دغدغه‌های خانواده‌ها از بیماری و برخی نارسایی دانش‌آموزان یادآور شد و افزود: به جای آنکه دانش‌آموزان در حین تحصیل به ضعف بینایی، شنوایی و یا سایر اختلالات پی ببرند که قطعا در مسیر تحصیل آنها تاثیرگذار است در مراحل اجرای این طرح این آسیب‌ها و دغدغه‌ها شناسایی شده و به موقع عارضه‌یابی می‌شود.
ناصری در این بازدید از بخش‌های مختلف اجرای این طرح از ثبت اطلاعات نوآموزان گرفته تا بخش شنوایی‌سنجی، بینایی سنجی، حوزه بهداشت، آزمون‌های تحصیلی دانش‌آموزان با الگوهای مختلف و در قالب طیف سنی متفاوت بازدید کرده و از نزدیک در جریان این طرح قرار گرفتند.
وی همچنین از خدمات دندان‌پزشکی مستقر در محل اجرای طرح سنجش بازدید کرد و در جریان خدمات ارائه شده قرار گرفته و از خانواده‌ها خواستند تا مراقب دندان دانش‌آموزان با کاهش مصرف شیرینی و سایر تنقلات باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار