مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

1300 دانش‌آموز در مدارس استثنایی اردبیل تحصیل می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بیش از هزار و 300 دانش‌آموز استان اردبیل در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند.

کد مطلب: ۵۰۳۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ،احمد ناصری در جریان اجرای طرح سنجش آمادگی نوآموزان در مدرسه نوید و در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: مدارس استثنایی ما از ساختمان و تجهیزات مناسب برای تحصیل دانش‌آموزان برخوردار هستند و ما سعی کردیم فضایی را در این مدارس برای دانش‌آموزان فراهم کنیم تا به راحتی بتوانند ادامه تحصیل بدهند.

وی گفت: با توجه به جمعیت یک میلیون و 300 هزار نفری استان وجود این تعداد دانش‌آموز استثنایی یک شرایط نرمال و طبیعی را نشان می‌دهد و به هیچ‌وجه بالاتر از استاندارد جمعیت دانش‌آموزی، دانش‌آموز استثنایی نداریم.

ناصری به اجرای طرح تلفیقی تحصیل دانش‌آموزان در مدارس عادی به رغم داشتن برخی از اختلالات در یادگیری اشاره کرد و افزود: سعی ما بر این است تا اکثر دانش‌آموزان را که از شرایط متوسط تحصیل و یادگیری برخوردار هستند به سمت تحصیل در مدارس عادی سوق دهیم به طوری که بستر این کار با همت و تلاش بیشتر معلمان برای توجه جدی به دانش‌آموزان دیریادده انجام می‌شود.

وی در ادامه به اختلالات و معلولیت‌های جسمی، حرکتی اشاره و تصریح کرد: حتی برخی از این دانش‌‌آموزان که از توانایی تحصیل برخوردار هستند در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با یادآوری اینکه فضا و بستر خوبی برای تحصیل دانش‌آموزان در مدارس عادی و حتی استثنایی فراهم آمده است، یادآور شد: در قالب طرح سنجش سلامت نو‌آموزان سعی ما بر این است تا اختلالات احتمالی به سرعت شناسایی شده و زمینه مداوا و درمان آنها در بخش‌های مختلف فراهم آید.

ناصری افزود: اگر این مداواها و سنجش‌های اولیه به موقع انجام نشود قطعا دانش‌آموزان در مسیر تحصیل خود با مشکلات و دغدغه‌های بسیار زیادی روبه‌رو می‌شوند که ضرورت دارد در کاهش این دغدغه‌ها همت و تلاش واقعی انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار