استاندار سمنان:

تامین آب آشامیدنی در استان سمنان بر تمام مصارف اولویت دارد

استاندار سمنان در نشست شورای حفاظت از منابع آبی استان سمنان با اشاره به نزدیك شدن فصل گرما و افزایش تقاضای مصرف آب در بخش های مختلف، افزود: تمركز تامین آب در استان باید تامین آب برای مصرف خانواده ها در بخش آشامیدنی باشد.

کد مطلب: ۴۹۷۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از سمنان، محمدرضا خباز، با اشاره به برنامه كلان كشور برای انتقال آب دریای خزر و ملزومات اجرای این طرح بزرگ كشوری، اظهارداشت: مسدود كردن تمام چاه های غیرمجاز، تجهیز تمام شهرها به شبكه جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه و رعایت الگوی مصرف، پیش از مساله انتقال آب خزر، باید به عنوان اولویت مردم و مسئولان در استان سمنان لحاظ شود.
وی با اشاره به كسری آب استان سمنان در بخش های مختلف در حدود ۱۸۰ میلیون مترمكعب در سال، خاطرنشان كرد: تجهیز بخش كشاورزی به سامانه های نوین، باید مدنظر كشاورزان قرار گیرد.
استاندار سمنان با بیان اینكه عزت و استقلال كنونی همه در شرایط كنونی وابسته به آب است، از تمام بخش ها خواست در مصرف بهینه و رعایت الگوی مصرف آب دقت لازم را داشته باشند.
خباز با اشاره به مصرف قابل توجه آب اشامیدنی در برخی شهرهای استان سمنان به منظور آبیاری فضای سبز، تاكید كرد: در شرایطی كه در برخی شهرها به شدت كمبود منابع آبی وجود دارد، مسئولان درباره جداسازی آب آشامیدنی و آب مصرفی فضای سبز مسئولانه عمل كنند.
وی از دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع آب خواست برنامه ریزی لازم برای رفع مشكلات بخش های مختلف نیازمند به آب به ویژه در فصل تابستان را داشته باشند.
ارائه گزارشی از روند آب موجود و برداشت ها از سد كالپوش، میزان كمبود و نحوه برنامه ریزی برای تامین آب شرب در شهرهایی كه كمبود آب قابل توجه دارند، تهیه طرح جامع رعایت الگوی كشت از مباحث مطرح شده در نشست شورای حفاظت از منابع آبی استان سمنان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار