مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان خبر داد:

تامین 75 درصد آب آشامیدنی استان سمنان بوسیله چاه ها

سمنان (پانا) - 75  درصد از آب آشامیدنی استان سمنان بوسیله چاه ها و باقیمانده آن از آب‌های سطحی و دیگر منابع آبی تأمین می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۱۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
تامین 75 درصد آب آشامیدنی استان سمنان بوسیله چاه ها

محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با اشاره به بحران کم‌آبی در استان سمنان، اظهارداشت: 75 درصد آب آشامیدنی استان به‌وسیله چاه‌ها و باقی مانده آن از آب‌های سطحی و دیگر منابع آبی سمنان تأمین می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته مجوز بیش از پنج هزار انشعاب مشترکان آب در استان سمنان ارائه شده است و پیش بینی می شود این رقم برای سال جاری به حدود 6 هزار مجوز افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان، تصریح کرد: این استان بیش از 2 هزار کیلومتر لوله شبکه آبرسانی دارد که برای رفع کامل این چالش به حدود 900 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

طاهری ادامه داد: عملیات اصلاح شبکه‌ در 30 کیلومتر از خطوط انتقال آب این استان تا پایان اردیبهشت امسال به بهره برداری می رسد و در تابستان امسال هم عملیات اصلاح شبکه 70 کیلومتر دیگر لوله های انتقال آب سمنان در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: پرداخت نشدن اعتبارات موردنیاز این شرکت سبب افزایش فرسودگی در شبکه‌ها می‌شود که این شرکت برای ترمیم و نوسازی شبکه‌های انتقال آب استان سمنان در 2 سال آینده نیازمند 400 میلیارد ریال اعتبار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار