نخستین مرکز مشاوره کارآفرینی در قم گشایش یافت

نخستین مرکز مشاوره کارآفرینی زیر نظر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم روز شنبه در قم آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۴۹۶۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، رییس هیات مدیره مرکز مشاوره کارآفرینی قم در آیین گشایش نخستین مرکز مشاوره کارآفرینی اظهار کرد: این مرکز با هدف توسعه دانش و توانمندی مدیریت نوین کسب و کار، توسعه کارآفرینی و مدیریت مالی و سرمایه‌ گذاری گشایش یافت.

وی افزود: قشرهای مختلف از جمله کارآفرینان و مدیران کسب و کار و بنگاه های اقتصادی، علاقه مندان و فعالان کسب و کار در بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، تولیدکنندگان انواع کالا و خدمات، تجار و بازرگانان، مدیران سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی می توانند از مشاوره این مرکز بهره مند شوند.

امید محمدی با بیان اینکه آموزش های ارائه شده در این مرکز در دو محور صورت می گیرد گفت: این آموزش ها شامل آموزش‌ های مدیریت مالی و سرمایه گذاری و کارآفرینی و مدیریت کسب و کار است.

وی افزود: بهره گیری از استادان مجرب و دارای سابقه کار حرفه ای، استفاده از محتوای آموزشی چند رسانه ای مکمل مطالب آموزشی، ارائه مطالب و مفاهیم آموزشی به صورت جامع و کاربردی و به دور از کلی گویی و پیچیدگی، ارایه تمرین و کاربرگ ها و فلش کارت های آموزشی مرتبط با موضوع های آموزشی و آموزش عملی نرم افزارهای تخصصی مورد نیاز دوره های آموزشی از جمله خدمات این مرکز محسوب می شود.

محمدی افزود: مرکز مشاوره کارآفرینی، این امکان را برای دانش پذیران خود فراهم کرده است که از افراد متخصص حرفه ای و دارای تجربه به عنوان پشتیبان آموزشی استفاده کنند تا ضمن تثبیت مفاهیم آموزشی و افزایش توانایی علمی، موفقیت آنان تضمین شود.

وی به دوره های آموزشی اشاره کرد و گفت: این دوره ها شامل مدیریت مالی فردی(اقتصاد خانواده) شامل مدیریت مالی کارآمد و کسب درآمد پایدار، مفاهیم روانشاسی پول و ثروت، آموزش های مالی ویژه کودکان، مهارت های پس انداز و سرمایه گذاری در خانواده، مهارت های کلیدی برای رسیدن به موفقیت و استقلال مالی و آشنایی با فرصت های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف برای خانواده هاست.

محمدی ادامه داد: دوره های مدیریت مالی شامل دوره های مبانی نوین تفکر مالی، شیوه های نوین سرمایه گذاری و کسب درآمد پایدار، اصول ارزیابی اقتصادی طرح های سرمایه گذاری، اصول سرمایه گذاری در املاک، اصول سرمایه گذاری در بازار طلا، مدیریت مالی برای مدیران غیر مالی و کاربرد نرم افزار در ارزیابی طرح های اقتصادی است.

وی به دوره های تخصصی بورس اشاره کرد و گفت: این دوره ها شامل اصول سرمایه گذاری در بورس(دوره مقدماتی)، تحلیل بنیادی صنایع و شرکت های بورسی، تحلیل بنیادی، تحلیل رفتاری و روانشناسی بازار، استراتژی های سرمایه گذاری و مهارت های کاربردی در معاملات سهام ومدیریت پیشرفته سرمایه گذاری است.

مرکز مشاوره کارآفرینی با استفاده از 12 کادر اجرایی و استادان مشاوره ای متخصص با هدف توسعه فعالیت های کارآفرینانه با توجه به مزیت ها و ظرفیت های اقتصادی کشور، افزایش سهم فعالیت های کارآفرینانه در تولید ناخالص داخلی سرانه، ارائه مشاوره های تخصصی مبتنی بر دانش کاربردی و نوآوری به صاحبان ایده، کارآفرینان و متقاضان ایجاد بنگاه های اقتصادی و معرفی فرصت های شغلی فعالیت خود را آغاز کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار