معاون فنی جهاد کشاورزی ساوه در گفت و گو با پانا:

باغ های انار ساوه به گل نشستند

معاون فنی جهاد کشاورزی ساوه گفت: باغ های انار شهرستان ساوه به گل نشستند.

کد مطلب: ۴۹۴۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد

محمود رضا خلیلی در گفت و گو با خبرنگار پانا استان مرکزی افزود: سطح زیر کشت باغ های انار در ساوه حدود 10 هزار هکتار است که با به گل نشستن در فصل بهار، اواخر تابستان به انارهای سرخ تبدیل می شوند.

وی اظهار کرد: سالانه به طور میانگین حدود 150 هزار تن انواع انار از باغ های ساوه برداشت می شود.

معاون فنی جهاد کشاورزی ساوه در مورد کیفیت و ویژگی های انار صادراتی ساوه ادامه داد: معمولا انارهای صادراتی در وزن های مختلفی از 250 تا 500 گرم قابلیت صادرات دارند که برخی از کشورهای مقصد صادرات به کیفیت رنگ، طعم و مزه دانه انار بیشتر از وزن انار اهمیت می دهند که این امر سبب می شود تا قابلیت صادرات بیشتر فراهم شود.

وی بیان کرد: محصول ممتاز صادراتی انار ساوه به کشورهای مختلف از نوع ارگانیک بوده و کشورهای مقصد نسبت به این مهم تاکید و توجه بیشتری دارند.

خلیلی اظهار کرد: قیمت محصول انار ارگانیک و ممتاز ساوه بسته به نوعِ ارقام و وزن نسبت به دیگر ارقام انار تولیدی در استان های دیگر بین 10 تا 20 هزار ریال در هر کیلو بیشتر است.

وی در خصوص امکان سنجی ورود به دیگر بازارهای خارجی اضافه کرد: ترکمنستان، اوکراین، کره و چند کشور دیگر نیز به منظور بازار هدف صادراتی مد نظر قرار دارند که رایزنی با این کشورها در ماه های آتی در دستور کار است.

شهرستان ساوه یکی از قطب های تولید انار در کشور است که بنا بر آمار موجود ظرفیت تولید 150 هزار تن از این محصول را دارد که بیش از 40 تا 50 درصد از این میزان قابلیت صادرات دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار