موانع موجود در توسعه کشت محصولات متراکم گلخانه ای تسهیل شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر تسهیل موانع موجود بر سر راه توسعه کشت محصولات متراکم گلخانه ای در استان تاکید کرد و گفت: توسعه کشت محصولات گلخانه ای می تواند دربالابردن کیفیت محصولات و کاهش مصرف آب تاثیرگذار باشد.

کد مطلب: ۴۸۵۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده درسومین جلسه کمیته صدور پروانه های واحدهای گلخانه ای و قارچ خوراکی استان اظهارکرد : یکی از استراتژیهای جهاد کشاورزی با توجه به اوضاع کشور حمایت جدی از کشتهای متراکم برای افزایش و تثبیت تولید در فصول سال در مناطق مختلف کشور است.
کریم زاده بر لزوم بازنگری بهبود انجام فرایند کار در واحدهای گلخانه ای تاکید کرد و گفت: با توجه به بحران آب موجود و پتانسیل بالای تولید محصولات کشاورزی در استان، توسعه کشتهای گلخانه ای مهمترین راهکار برون رفت از بحران کم آبی دریاچه ارومیه و کاهش خسارات ناشی از حوادث غیر مترقبه در استان است.

وی با تاکید بر حمایت دولت از کشتهای گلخانه ای برای حفظ منابع پایه آب و خاک ،ادامه داد: در این راستا باید افراد متقاضی سرمایه گذاری در واحدهای گلخانه ای شناسایی و احصا شوند و موانع موجود برای تخصیص تسهیلات اعتباری و صدور مجوز برای این واحد ها باید رفع شود.

این مقام مسئول افزایش کیفیت محصول تولیدی، افزایش تولید در واحد سطح، ایجاد فرصت های شغلی برای دانش آموختگان بخش کشاورزی، دستیابی به اهداف صادرات محصولات، متمرکز کردن کشت و تولید بیش از یک محصول در سال ، کاهش آفات و بیماریها، کاهش استفاده از نهاده ها و هزینه ها را نیز از دیگر مزایای کشت های گلخانه ای عنوان کرد .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت : در حال حاضر 85 واحد گلخانه ای انفرادی با مساحت 27.5 هکتاردر سطح استان وجود دارد که 20 هکتار در حال کشت بوده که از این واحدها 61 واحد خاکی و 24 واحد هیدروپونیک است .

فتح اله زاده بابیان اینکه 14 واحد قارچ خوراکی فعال در استان وجود دارد ،افزود: 2850 تن ظرفیت اسمی واحدهای قارچ خوراکی استان است که با ظرفیت تولید سالانه 2064 تن فعالیت می کنند.

وی ادامه داد :بیش از 6 هزار تن انواع محصولات سبزی و صیفی، حدود یک میلیون و 24 هزار و 500 میلیون شاخه گل بریده و گیاهان زینتی و آپارتمانی ،62 تن توت فرنگی، سالانه در سطح گلخانه های استان تولید می شود.

در ادامه مدیر باغبانی ، مدیر عامل شهرکهای کشاورزی و رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان نیز موانع و مشکلات احتمالی در اجرای نظام گلخانه ای و قارچ خوراکی و صدور مجوزهای لازم در استان را مطرح نموده و در جهت رفع این موانع تصمیماتی اتخاذ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار