در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

9میلیون دانش آموز؛ همیار پلیس/نقش دانش‌آموزان در کاهش آمار تصادفات

مدیرکل امور فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وجود 9 میلیون همیار پلیس در کشور گفت: دانش آموزان و همیاران پلیس در کاهش آمار تصادفات نقش مهمی را ایفا می کنند.

کد مطلب: ۴۸۴۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد

مهدی علی اکبرزاده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه دانش آموزان با آموزش های لازم نظم را در رعایت قوانین یاد می گیرند، اظهار داشت: از آنجا که عامل انسانی در تصادفات بسیار اثرگذار است اعتقاد دارم که با وجود نامساعد بودن شرایط محیطی اما عامل انسانی می تواند اوضاع را تحت کنترل درآورد و در کاهش تصادفات موثر باشد که این موضوع با فرهنگسازی میان دانش آموزان اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش به اقدامات این وزارتخانه در راستای فرهنگسازی رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی گفت: آنچه در آموزش و پرورش به عنوان نهادی تربیت کننده در آینده افراد دنبال می کنیم، برنامه جامع همیاران پلیس است که پیرامون رعایت قوانین و مقررات انجام می شود. در واقع دانش آموزان یاد می گیرند قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و حتی در رعایت این قوانین به خانواده شان نیز تذکر دهند و همیاران خوبی برای پلیس باشند.

وی با اشاره به تفاهم نامه مشترک آموزش و پرورش و پلیس راهور خاطرنشان کرد: از زمانی که آموزش و پرورش به همراه پلیس راهور ناجا وارد اجرای برنامه همیاران پلیس شد، توانست تاثیرات مثبتی در مسایل مربوط به حوادث جاده ای و کاهش این حوادث داشته باشد.

علی اکبرزاده همچنین به ارائه آموزش های لازم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط پلیس در مدارس اشاره کرد و گفت: طبق تفاهم نامه ای که با پلیس راهور داریم، آموزش های لازم با مجوز وزارت آموزش و پرورش در سطح مدارس توسط نیروهای پلیس ارائه می شود. یعنی کارشناسان پلیس در استان های مختلف با مجوز آموزش و پرورش به مدارس ورود می کنند و دانش آموزان را با قوانین و مقررات آشنا می کنند و نکات لازم در زمینه مسایل جاده ای و داخل شهر آموزش می دهند.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در حال حاضر حدود 9 میلیون دانش آموز تحت عنوان همیار پلیس در کشور وجود دارد که آموزش های لازم را دیده اند و در کنار نیروهای پلیس در خانواده ها، قوانین رانندگی را کنترل می کنند.

به گفته وی، محورهای "بستن کمربند ایمنی، رعایت سرعت مجاز و عدم صحبت با تلفن همراه" سه محوری هستند که نیروهای پلیس راهور به همیاران پلیس آموزش ویژه می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار