نویسنده کوچک، ˝مورچه خواب آلود˝ و ˝بال قرمزی˝را روانه بازار کرد

ریحانه نكویی نویسنده 11 ساله جهرمی، بتازگی دو كتاب قصه با عنوان ' مورچه خواب آلود' و ' بال قرمزی' روانه بازار كتاب كرد.

کد مطلب: ۴۸۴۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا-فارس، این نویسنده خردسال كه بنا به گفته خودش از 6 سالگی داستان نویسی را آغاز كرده، هم اینك در كلاس ششم ابتدایی مدرسه فرشتگان جهرم مشغول تحصیل است.

نكویی كتاب خواندن را سرآغازی برای انگیزه نوشتن بیان كرد و گفت: كتابخوانی را از سن پیش دبستان شروع كردم و دراین سال ها مادرو پدرم برایم كتاب قصه می خواندند و مشوق من برای مطالعه بودند و تقریبا از كلاس دوم خودم كتاب داستان می‌خواندم .

این دانش آموز نویسنده، چگونگی گرایش خود به نوشتن داستان را چنین توصیف كرد: از دوران پیش دبستان داستان می‌گفتم و مادرم آنها را می‌نوشت و من با تخیلات خودم برای آنها نقاشی می‌كردم.

نویسنده 11ساله گفت: از كلاس دوم ابتدایی به بعد، خودم داستان‌ها را می‌نوشتم و نقاشی می‌كردم و آنها را به صورت كتابچه در می‌آوردم و در این زمینه از راهنمایی های مادر و خاله ام كه هر دو دبیر ادبیات هستند استفاده می كردم.

نكویی اظهار داشت: این دو كتاب را در 9 سالگی نوشتم و چند داستان دیگر هم دارم كه به صورت دست نوشته است و هنوز به چاپ نرسیده و دوست دارم در آینده آنها نیز به چاپ برسد و وارد بازار كتاب شود.

او در مورد موضوع كتاب 'مورچه خواب آلود' گفت: داستان این كتاب كه شامل 12صفحه است درباره مورچه خواب آلودی است كه خودش هم از این تنبلی و خواب آلودگی خسته شده و دوست دارد این مشكل را حل كند.

نكویی گفت: موضوع كتاب 'بال قرمزی' نیز كه دارای هشت صفحه است در مورد پروانه ای است كه از بال های قرمز خود خسته شده و تمایل دارد كه بال هایش رنگارنگ شود.

این نویسنده خرد سال بیان كرد: این دو كتاب كه ویژه گروه سنی الف و ب و قیمت هر یك از آنها 20 هزار ریال است، انتشارات شهید عبدالرضا مصلی نژاد چاپ و به بازار كتاب عرضه كرده است.

نكویی ادامه داد: موضوع این كتاب‌ها از تخیلاتم سرچشمه گرفته است و در كتاب 'بال قرمزی' هدفم این بوده كه به كودكان بگویم باید قدر آنچه را كه داریم بدانیم و كتاب ' مورچه خواب آلود' نیز به این موضوع اشاره دارد كه برای موفقیت باید تنبلی و كسالت را كنار بگذاریم.

این دانش آموز نویسنده در باره آرزوهایش نیز چنین گفت: دوست دارم در زمینه نجوم ادامه تحصیل دهم زیرا به پی بردن به راز سیاره ها و ستارگان علاقه مند هستم و مایلم چیزهای زیادی درباره آنها بدانم و شوق بسیاری به خواندن كتاب هایی كه در باره نجوم، ستارگان و سیاره ها نوشته شده، دارم.

نكویی اظهار كرد: از هر فرصتی كه داشته باشم به ویژه در تابستان كه اوقات فراغت بیشتری دارم برای مطالعه كتاب‌های علمی و داستان استفاده می ‌كنم.

شهرستان جهرم در فاصله 193 كیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار