رئیس اداره امور فرهنگی و هنری آموزش و پرورش فارس تاکید کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت های آموزش و پرورش در بحران خشک سالی استان

رئیس اداره امور فرهنگی و هنری آموزش و پرورش فارس گفت: باید از ظرفیت آموزش و پرورش در بهبود الگوی مصرف آب و بحران خشک سالی استان فارس استفاده کرد.

کد مطلب: ۴۸۰۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، سعید رضا کامرانی در جلسه مقدماتی تفاهم نامه اداره کل آموزش و پرورش و سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، که با حضور مشاور اجرایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش با وجود بالغ بر 870 هزار دانش آموز، 75 هزار معلم شاغل و 75 هزار معلم بازنشسته و همچنین 8 هزار مدرسه ، از ظرفیت قابل توجه ای برخوردار است که می توان از آن در زمینه فرهنگ سازی به نحو مطلوب استفاده کرد.

رئیس اداره امور فرهنگی و هنری آموزش و پرورش فارس گفت: موضوع آب و خشکسالی سال ها است که به عنوان موضوع اصلی تمام دنیا مطرح می باشد ، چرا که آب یک سرمایه با ارزش است.

وی افزود: طی سال های گذشته در زمینه حفظ منابع آب زیر زمینی و استفاده بهینه از این منابع کوتاهی شده ولازم است ، علاوه بر اقدام عملی در این رستا ، از تمام ظرفیت ها و امکانات ، برای فرهنگ سازی و مدیریت خشکی استفاده کرد.

کامرانی همچنین با اشاره به پرسش مهر ریاست جمهوری با موضوع بحران در سال تحصیلی گذشته گفت:آموزش و پرورش در زمینه فرهنگ سازی استفاده بهینه از آب و مدیریت خشکی پیشگام است ، چنانچه در پرسش مهر ریاست جمهوری در سال تحصیلی 94-93 با موضوع بحران آب ، نزدیک به 450 هزار اثر هنری از سوی دانش آموزان ، فرهنگیان و اولیای دانش آموزان به دبیرخانه این طرح در استان ارسال شد و فارس توانست ، رتبه اول کشور را ،هم از نظر تعداد و هم از نظر مقام از آن خود کند .

نماینده معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس در این جلسه افزود: با توجه به درگیر شده استان فارس از سال های قبل با موضوع خشکسالی و بحران آب ، این اقدام نشان از توانایی آموزش و پرورش در فرهنگ سازی مناسب در بین دانش آموزان و خانواده های آنها دارد .

در ادامه ، مشاور اجرایی رییس سازمان جهاد کشاورزی و مسوول ستاد مدیریت خشکی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: ستاد مدیریت خشکی استان فارس از سال 81 در جهاد کشاورزی شکل گرفته است.

صمد نژاد افزود : شیوه کار و برنامه های ستاد مدیریت خشکی استان تا کنون به صورت فنی و تنها در حوزه جهاد کشاورزی پی گیری شده است و اکنون با گذشت بیش از 12 سال از تشکیل این ستاد و عدم کسب نتیجه مطلوب در این زمینه ، تلاش داریم تا با استفاده از توان و ظرفیت های موجود استان در راستای مدیریت بحران آب گام برداریم.

وی با تاکید بر اینکه " اقتصاد استان فارس بر مبنای کشاورزی بنا شده " افزود : خشکالی و مدیریت بد آب در حوزه های مختلف ، موجب شده تا وضعیت آب استان خوب نباشد و آثار بد آن در همه جای فارس قابل مشاهده باشد.

مشاور اجرایی رییس سازمان جهاد کشاورزی با تاکید بر لزوم همکاری همه مسوولین استان در مدیریت خشکی گفت: در رویکرد جدید ،موضوع تعامل با ارگان ها و نهاد های مختلف سطح استان برای استفاده از ظرفیت های آنها پیش بینی شده، لذا تلاش داریم تا با انعقاد تفاهم نامه با همه ادارات و ارگان های مرتبط با این موضوع ، به نتایجی دست یابیم که به نفع عامه مردم استان باشد.

صمد نژاد با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در این زمینه گفت: آموزش و پرورش رکن اصلی هر اقدام و تغییر فرهنگی در سطح کشور است و برای ایجاد هنجار و فرهنگ جدید ، ظرفیت گسترده ای دارد.

وی افزود: به همین منظور تلاش داریم تا با انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش ، از ظرفیت های خوب این اداره کل در سطح استان بهره ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار