١١ میلیون هکتار از دشت‌های کشور بطور جدی نیازمند تغذیه آبخوان است

شیراز(پانا)_معاون آبخیزداری،مراتع و بیابان و سازمان جنگل‌ها در بازدید از پروژه کنترل سیلاب و آبخوانداری مشکان نی‌ریز در خصوص ضرورت انجام پروژه‌های آبخیزداری وآبخوانداری در کشور گفت: در ١٠ سال گذشته بطور متوسط در سطح کشور ١١ میلیمتر کاهش بارندگی و ٥٤ میلیمتر افزایش تبخیر و تعرق داشته ایم که این مساله باعث بیلان منفی در سطح سفره های آب زیر زمینی شده است.

کد مطلب: ۹۲۱۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
١١ میلیون هکتار از دشت‌های کشور بطور جدی نیازمند تغذیه آبخوان است

شهبازی افزود : یکی از راهکارهای عملی برای جبران این کسری ، انجام پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری است .
او ادامه داد: خوشبختانه در سال گذشته با عنایت ویژه مقام معظم رهبری ٢٠٠ میلیون دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به انجام پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری اختصاص یافت که ٦٠٠٠ نقطه در کشور از برکات این پروژه‌ها بهره‌مند شدند. شهبازی که درجمع اعضای کمسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی سخن میگفت افزود : با توجه به اثرگذاری پروژه‌های اجرا شده، در سال جاری نیز رقمی معادل ١٥٠ میلیون یورو برای انجام پروژه‌های آبخیزداری در ١٠ هزار نقطه از کشور پیش‌بینی شده‌است .
منتصری، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز در این بازدید به انجام ٣٥ پروژه آبخیزداری و آبخوانداری در سال گذشته اشاره کرد و افزود ؛ خوشبختانه فارس از استانهای بهره مند و پیشتاز در زمینه جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی بوده و در سال گذشته بیش از ٢٨ میلیارد تومان تنها به انجام پروژه های سازه ای آبخیزداری اختصاص یافته است .
مدیر کل منابع طبیعی در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت بالای استان در جهت جذب اعتبار و انجام پروژه های آبخیزداری افزود ؛ با توجه به مطالعات صورت گرفته در صورت تخصیص اعتبارات حتی تا میزان ٨٠٠ میلیارد تومان ، آمادگی اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری را داریم که امیدواریم با حمایت اعضای محترم کمسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی شاهد انجام این پروژه ها و بهره مندی مردم عزیزمان در جای جای استان پهناور فارس باشیم .
بازدید از باغات پسته شهرستان سروستان ، کارخانه فرآوری انجیر و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان استهبان ، بازدید از نهالستان نمونه بهرام مشکان نی‌ریز و ایستگاه نمونه پرورش دام شهرستان خرامه از دیگر بخش‌های سفر یک‌روزه معاون سازمان جنگلها و اعضای کمسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به استان فارس بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار