سرمایه گذاری چینی ها در معادن استان اردبیل

چینی ها در معادن استان اردبیل سرمایه گذاری می کنند

هیات سرمایه گذاری شرکت ان اف سی چین در دیدار با استاندار اردبیل نسبت به فعالیت در پهنه های معدنی استان اردبیل ابراز علاقه کردند.

کد مطلب: ۴۷۵۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ،مجید خدابخش استاندار اردبیل در دیدار با نمایندگان شرکت ان اف سی چین گفت: فعالیت های این شرکت در زمینه استخراج آلومینیوم از معادن جنوب ایران برجسته است و انتظار می رود تمایل این شرکت به سرمایه گذاری در معادن استان اردبیل نیز نتایج مطلوب در پی داشته باشد.

وی افزود: در استان اردبیل سه پهنه معدنی در حال انجام مطالعه جامع و بررسی های اولیه اکتشافی وجود دارد که یکی از محورهای اصلی پیشرفت و توسعه اقتصادی این استان محسوب می شوند.

استاندار اردبیل این سه پهنه معدنی را شامل قزل اوزن در خلخال ، سبلان در مشگین شهر و باغروداغ در جنوب استان دانست و گفت: شرکت ان اف سی از پهنه معدنی مشگین شهر دیدار می کند و تا اندازه امکانمان کمک خواهیم کرد تا این شرکت کارش را در این زمینه آغاز و به خوبی ادامه دهد.

وی با بیان اینکه شرکت هایی که کنسرسیوم برای سرمایه گذاری تشکیل داده اند اغلب معتبر هستند، افزود: امیدواریم که با رسیدن به نتایج مثبت در بررسی های اولیه از این پهنه معدنی کارهای مربوط به استخراج از این معدن آغاز شوند.

خدابخش شرکت های ایرانی عضو این کنسرسیوم ازجمله جهاد نصر را از شرکت های قوی و معتبر دانست و گفت: این شرکت ها توانایی های لازم برای سرمایه گذاری در این ارتباط را دارند.

در این دیدار که در سالن شهید باهنر استانداری اردبیل ترتیب یافت جمعی از مدیران شرکت ان اف سی کشور چین، شرکت جهاد نصر و شرکت جلگه های آسمانی و نیز مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری اردبیل حضور داشتند.

در ابتدای این دیدار ارژنگ عزیزی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری اردبیل ، گزارشی از موقعیت جغرافیایی، خصوصیات زمین شناسی، گردشگری و کشاورزی استان اردبیل را برای هیات سرمایه گذار چینی ارایه کرد.

در این نشست اعلام شد باتوجه به اینکه پهنه معدنی سبلان به مرحله ای رسیده که برای بهره برداری از آن به مبلغ هنگفت بین 150 تا 200 میلیون دلار نیاز است این شرکت ایرانی از شرکت ان اف سی دعوت کرده تا به شکل فاینانس و با مشارکت شرکت های معتبر ایرانی ازجمله جهاد نصر در این منطقه سرمایه گذاری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار