مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس خبر داد:

ساخت بیش از 16 هزار مسکن مهر در شهرهای هدف بنیاد مسکن در فارس/ مقاوم سازی 180 هزار مسکن روستایی

خبرگزاری پانا: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس از ساخت 16 هزار و 700 مسکن مهر در شهرهای کمتر از 25 هزار جمعیت استان از آغاز فعالیت بنیاد مسکن در این حوزه خبر داد.

کد مطلب: ۴۷۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید علی نقی لقمانی در جمع خبرنگاران به فعالیت های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شامل عمران روستایی و تولید مسکن اشاره و اظهار داشت: در پنج ماه گذشته از هفته دولت تاکنون، پنج هزار و 867 واحد مسکن مهر را به اتمام رسانده ایم.


وی ادامه داد: با بهره برداری از این تعداد مسکن مهر از آغاز فعالیت بنیاد در خصوص احداث مسکن مهر در شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر، در مجموع 16 هزار و 700 مسکن مهر در 84 شهرستان استان ساخته شده است.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس با بیان اینکه میانگین مساحت مسکن مهرهای احداث شده، 100 متر مربع است، افزود: میانگین آورده متقاضیان مسکن مهر در این شهرستان 10 میلیون تومان بوده است و به ازای هر واحد مسکونی از تسهیلات کم بهره نیز استفاده کرده اند.


لقمانی در ادامه ضمن اشاره به احداث مسکن روستایی که عمده ترین فعالیت بنیاد مسکن است، خاطرنشان کرد: تا سال 91 تعداد 10 هزار و 451 واحد روستایی به بهره برداری رسیده است که در ساخت این مسکن ها نیز تسهیلات ارزان قیمت ارائه شده است.


وی خاطرنشان کرد: رایج ترین وام قرض الحسنه مبتنی بر اصول و ارزش های اسلامی، وام مسکن روستایی است که بیش از 98 درصد از این تسهیلات به بار نشسته و شاهد مقاوم سازی مسکن های روستایی هستیم.


لقمانی در ادامه با بیان اینکه میانگین واحدهای روستایی 96 مترمربع است، اذعان داشت: سهم آورده متقاضیان هر واحد 10 تا 15 میلیون تومان است و در کنار آن نیز 12 میلیون و 500 هزار تومان نیز تسهیلات بانکی ارائه شده است.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس تاکید کرد: هم در ساخت مسکن مهر در شهرها و هم در ساخت مسکن روستایی از صفر تا 100 فعالیت ها با سلیقه، حضور و مشارکت مردم انجام شد و بنیاد مسکن صرفا تامین کننده منابع مالی و پشتیبان فنی و نظارت مرحله به مرحله ساخت به منظور رعایت مقررات و آیین نامه های ملی بوده است.


لقمانی همچنین از فعالیت 800 ناظر تحصیل کرده برای نظارت فنی بر ساخت و سازها در روستاها در استان فارس خبر داد و گفت: بزرگترین اهرم برای احداث مسکن روستایی، تسهیلات پرداختی به این ساخت و سازها می باشد که در پنج مرحله پرداخت می شود و هر کس از این تسهیلات استفاده کرد ملزم به پیروی از قواعد بنیاد برای تامین نظر فنی این نهاد است که البته بیش از 90 درصد ساخت و سازها نیز از تسهیلات استفاده می کنند.


وی در خصوص رقم مسکن روستایی مقاوم شده در استان نیز گفت: حدود 180 هزار مسکن روستایی در استان فارس مقاوم شده اند که حدود 50 درصد مسکن روستایی موجود است.


لقمانی در پایان در خصوص فعالیت های عمرانی روستایی بنیاد، به اجرای طرح هادی به منظور ارتقای سطح عمومی محیط زندگی روستائیان و بهبود آمد و شد روستائیان اشاره و ابراز داشت: در فاصله پنج ماه از هفته دولت تاکنون، 21 روستا در 16 شهرستان تکمیل شده اند و مبلغی در حدود سه میلیارد و 845 میلیون تومان در این بخش هزینه شده است که تعداد پنج هزار و 412 خانوار از این خدمت استفاده کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار