معاون مسکن شهری بنیاد مسکن در شیراز:

اجاره نشینی 3 میلیون خانوار ایرانی و سکونت 19 میلیون خانوار در خانه های غیر مقاوم و کوچک

شیراز (پانا) - معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور در بازدید از پروژه 492 واحدی سلطان آباد شیراز اظهار داشت: با تامین امکانات و آمادگی زیر ساخت ها ۵۰ هزار واحد مسکن اجتماعی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در کشور احداث می شود.

کد مطلب: ۸۳۸۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد
اجاره نشینی 3 میلیون خانوار ایرانی  و سکونت 19 میلیون خانوار در خانه های غیر مقاوم و کوچک

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشوراحداث مسکن اجتماعی را از ضروریات جامعه دانست و از وجود سه میلیون خانوار اجاره نشین با درآمد پایین در کشور خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این، 19 میلیون خانوار ایرانی نیز درخانه های غیرمقاوم، کوچک و یا دارای مشکل زیست محیطی زندگی می کنند.

جواد حق شناس گفت: بنیاد مسکن آمادگی دارد در این طرح مشارکت فعال داشته باشد، اجرای این طرح نقش مهمی در خانه دار شدن افراد جامعه با سطوح درآمدی مختلف دارد.

وی با تاکید برضرورت تلاش مضاعف برای رفع مشکل مسکن این اقشار توسط همه ادارات و نهادهای متولی، تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با پشتوانه حساب 100 امام راحل (ره) و مشارکت های مردمی اقداماتی خوبی دربحث ساخت مسکن برای محرومان و عمران آبادانی روستاها و مقاوم سازی مسکن آنان انجام داده است.

معاون امور شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: تکمیل طرح مسکن مهر از مهمترین اقدامات دولت در کشور به شمار می رود که بخش مهمی از واحد های مسکن مهر در شهرهای کوچک تکمیل شده است.

وی ادامه داد : سهمیه بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی برای ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، ۳۴۷ هزار واحد مسکونی بود که بخش عمده واحد های آن به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

در این بازدید که با حضور زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس و مدیران کل نظارت و ارزیابی و مسکن شهری و حساب 100امام(ره) از سایت 492 واحدی نشاط شیراز انجام گرفت، روند توسعه پروژه و ایجاد زیر ساخت ها و انجام نمای پروژه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت .

از سال 1385 بنیاد مسکن برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف شهرهای بزرگ به ساخت مسکن شهری ورود کرده است و یکی از پروژه‌های ساخت مسکن شهری پروژه 492 واحدی نشاط است که تمام خدمات و امکانات مثل سالن ورزشی، مسجد، فضای آموزشی و اداری در آن پیش‌بینی شده است و ظرفیت این پروژه 36 هکتاری ساخت 1500 واحد مسکن شهری است که در فاز نخست 492 واحد آن در حال ساخت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار