فراخوان پژوهشی احیای هویت و کرامت زن مسلمان در بستر مسجد طراز اسلامی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان از انتشار فراخوان پژوهشی احیای هویت و کرامت زن مسلمان در بستر مسجد طراز اسلامی خبر داد.

کد مطلب: ۴۶۹۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از سمنان، حجت الاسلام محمدرضا حدادیان گفت: محورهای این پژوهش مبانی نظری، زمینه های تحقق، راهبردها وراهکارهای احیای هویت وکرامت زن مسلمان در بستر مسجد است.

وی گفتمان سازی نگاه متعالی اسلام به زن مسلمان، نقش مسجد در احیای کارکردهای نظام خانواده، اشتغال زنان مبتنی براصول و اولویت های زن مسلمان ایرانی، نظام تربیتی مسجد و نقش بانوان و نقش زنان در تحقق مسجد طراز اسلامی را از موضوعات پیشنهادی برشمرد و گفت: اهتمام به فعالیت های پژوهشی در حوزه زنان و ایجاد بستری مناسب به منظور تبیین و ترویج مطالعات و پژوهش در این زمینه، فراهم شدن محتوایی غنی از منابع ناب اسلامی در زمینه هویت زن مسلمان و احیای جایگاه زن و برطرف کردن خلاء های نظری از جمله اهداف این طرح است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان، شناسایی و بکارگیری ظرفیت های موجود در کانون های فرهنگی هنری مساجد در زمینه ایده سازی و طراحی و ابتکار خواهران محقق و پژوهشگر، آگاهی بخشی به جامعه زنان و پاسخگویی به شبهات، پرداختن به چهار موضوع خانواده، جمعیت، بصیرت افزایی و اقتصاد مقاومتی که جزء شش ماموریت اصلی ستاد عالی کانون مساجد است از دیگر اهداف برگزاری این طرح است.

حدادیان با بیان اینکه قالب فراخوان شامل مقاله، پایان نامه و کتاب است افزود: علاقمندان می توانند آثار خود را تا ٢١ تیرماه سال آینده همزمان با روز عفاف و حجاب ارسال کنند.

وی گفت: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه های استانی کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور و یا سایت www.omranemanavi.ir مراجعه کنند .

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر نقش اصلی بانوان در احیای جایگاه، هویت و کرامت الهی زن مسلمان نه غربی، شرقی، گفت: گفتمان‌سازی نظام زن و خانواده در بستر مسجد طراز اسلامی بهترین قالب برای تحقق این امر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار