فرماندار اردبیل خبرداد:

پیش بینی 478صندوق اخذ رای در حوزه انتخابیه اردبیل

فرماندار اردبیل از در نظر گرفته شدن 478 صندوق اخذ آرا در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین برای انتخابات هفتم اسفندماه خبر داد

کد مطلب: ۴۶۲۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان اردبیل، جواد زنجانی در نشست با خبرنگاران گفت: از این تعداد 313 صندوق در شهرستان اردبیل، 71 صندوق در شهرستان نمین، 62 صندوق در شهرستان نیر و 32 صندوق رای در شهرستان سرعین خواهد بود.

وی افزود: صندوق های رای در شهرها و روستاهای بزرگ، ثابت و در روستاهای کوچک سیار خواهند بود و برای موارد خاص در شهرستان اردبیل سه صندوق رای سیار منظور شده است که با نظر اعضای صندوق نسبت به استفاده از آن اقدام خواهد شد.

وی اظهار داشت: نزدیک به هشت هزار نفر برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند با ستاد انتخابات حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین همکاری می کنند.

زنجانی بیان کرد: در این حوزه انتخابیه صلاحیت 48 داوطلب نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید و صلاحیت 21 داوطلب رد یا عدم احراز اعلام شده است و لیست نهایی کاندیداها در 27 بهمن ماه اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: برای انتخابات مجلس خبرگان نیز دو نفر تایید شده و بقیه نامزدهای داوطلبی در این انتخابات اعتراض داده اند و اسامی قطعی کاندیداهای مجلس خبرگان در 21 بهمن ماه اعلام خواهد شد و از 22 بهمن به مدت 14 روز حق تبلیغات انتخاباتی را خواهند داشت.

وی گفت: در شهر اردبیل به منظور تامین امنیت و سلامت انتخابات از برپایی ستاد تبلیغاتی از میدان شریعتی تا میدان امام حسین (ع)، از پیرعبدالملک تا بازار، عالی قاپو و چهار راه و میدان ورزش جلوگیری شده است.

فرماندار اردبیل افزود: تبلیغات کاندیداها بر اساس قانون خواهد بود و به غیر از شهرهای دارای چند منطقه شهرداری، حق گشایش یک ستاد تبلیغاتی را خواهند داشت.

زنجانی اظهار داشت: مساجد و مکان های تبلیغات کاندیداها مشخص شده و ستاد امحاء تبلیغات غیرقانونی با همکاری شهرداری و دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: جلسات هماهنگی و توجیه تبلیغات کاندیداها در مرکز استان برگزار و با مصادیق تخلف در شعبه رسیدگی به جرایم انتخاباتی دستگاه قضایی برخورد خواهد شد.

زنجانی ، قانونگرایی، امانت داری، توجه به اصل رقابت سالم، پایبندی به خط امام راحل، حفظ منابع و امنیت ملی، خودداری کاندیداها از طرح مباحث تقسیمات کشوری، مناقشات توزیع آب، حساسیت های قومی و منطقه ای، ضرورت احترام به منتخب مردم و پرهیز رسانه ها از جوسازی به سود یا زیان کاندیداها را توصیه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار