رقابت 46 نفر از حوزه انتخابیه اردبیل برای تصاحب کرسی‌های مجلس

اردبیل (پانا) - فرماندار اردبیل گفت: در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین ۴۶ نفر برای تصاحب سه کرسی مجلس به رقابت خواهند پرداخت.

کد مطلب: ۱۰۲۲۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
رقابت 46 نفر از حوزه انتخابیه اردبیل برای تصاحب کرسی‌های مجلس

مسعود امامی یگانه در نشست مشترک مجریان، ناظران و اعضای ستاد پیشگیری از وقوع جرم با داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین اظهار کرد: انتخابات تجلی مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و زمینه بروز اراده ملت را در طی سالیان گذشته به منصه ظهور گذاشته است.

او با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب برگزاری انتخابات را یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی دانسته‌اند، خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین ۴۶ نفر برای تصاحب سه کرسی مجلس به رقابت خواهند پرداخت.

فرماندار اردبیل با تاکید بر رعایت اصل بی‌طرفی از طرف برگزارکنندگان انتخابات و مسئولان دولتی تصریح کرد: خوشبختانه تا این لحظه زمینه اعتماد را فراهم کرده‌ایم، چرا که معتقدیم امانتداری نسبت به نامزدهای مجلس و حفظ اعتماد مردم تکلیف شرعی، اخلاقی و قانونی است‌.

امامی یگانه گفت: برگزاری منظم و شکوهمند انتخابات و ایجاد بستر مناسب برای حضور مردم در انتخابات مستلزم عمل به قانون هم از سوی مجریان و هم از جانب داوطلبان، مسئولیان ستادی و هواداران آنها می‌باشد تا با تعامل بیشتر در صحنه حاضر شده و حماسه‌ای دیگر در راستای تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران خلق کنیم.

او با بیان اینکه اسامی قطعی نامزدها در ۲۲ بهمن ماه منتشر خواهد شد، افزود: انتشار آگهی در ۲۳ بهمن رسما انجام خواهد گرفت و شروع تبلیغات انتخاباتی به مدت ۷ روز، از ۲۴ بهمن لغایت ۳۰ بهمن ادامه خواهد داشت.

فرماندار اردبیل با اشاره به ممنوعیت دیوارنویسی، راه اندازی کاروان‌های تبلیغاتی و نصب بلندگو در محیط خارج از ستاد گفت: الصاق عکس‌ها بایستی در محل‌های مجاز تعیین شده توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها صورت گیرد، در غیر این صورت نیروی انتظامی، شهرداری و عوامل ستاد امحا مکلف به جمع‌آوری این اقلام تبلیغاتی خواهند بود.

امامی یگانه افزود: راه‌اندازی ستاد در هسته مرکزی شهر اردبیل، میدان امام حسین(تازه میدان) تا میدان شریعتی و از میدان ورزش تا عالی قاپو ممنوع است و چهار مسجد در شهر اردبیل برای سخنرانی نامزدها پیش‌بینی شده که تنظیم ترتیب سخنرانی‌ها براساس قرعه‌کشی و با حضور مسئولان ستادها انجام خواهد گرفت.

او اظهار کرد: رعایت قانون و مقررات مربوط به انتخابات، زمینه حضور مردمی برای اعلام برنامه‌ها را فراهم می‌کند و در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین نهایت تلاش‌مان بر این است که شاهد برگزاری انتخاباتی با مشارکت حداکثری باشیم.

فرماندار اردبیل خاطرنشان کرد: در کل حوزه انتخابیه بالغ بر ۵۹۰ صندوق پیش‌بینی شده و حدود ۸ هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار