انتخابات هشتمین دوره مجلس دانش آموزی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

علی حسن زاده خاطر نشان کرد: در این انتخابات 4نفر به عنوان هیأت رئیسه شورای دانش آموزی استان انتخاب و2نفر از آنها شامل1پسر و1دختر بعنوان نمایندگان دانش آموزان استان به مجلس دانش آموزی کشور راه می یابند.

کد مطلب: ۴۶۲۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کهگیلویه و بویراحمد، انتخابات هشتمین دوره مجلس دانش آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مشاور امور مجلس در ارتباط با دستگاه ها و تشکل های دانش آموزی برگزار شد.
در ابتدای این نشست مدیرکل آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت دهه پر فروغ فجر گفت: مجلس دانش آموزی نهادی صنفی است که از سال 1380 و براساس آیین نامه مصوب شورای عالی آموزش و پرورش شکـل گـرفته است، این مجلس 150 نماینده دارد که هر 2 سال یک بار از میـان دانـش آموزان سراسر کشور و در پی برگزاری انتخابات سراسری 3 مرحله ای که به ترتیب در سطح مدارس، مناطق آموزش و پرورش و استانها برگزار می گردد.
هادی زارع پور افزود: اهداف عمده تشکیل مجلس دانش آموزی ترویج فرهنگ مشارکت جویی ، تعاون و همکاری ، مسئولیت پذیری و زمینه سازی برای مشارکت فکری و عملی دانش آموزان در عرصه های مختلف آموزش و پرروش، ترویج فرهنگ گفتگو و مشورت بین دانش آموزان ، ،بهره گیری از نظرات دانش آموزان در اصلاح قوانین و مقررات و تقویت روحیه خودباوری ، خوداتکایی و اخلاق اجتماعی می باشد.
مشاور امور مجلس وتشکلهای دانش آموزی وزارت آموزش وپرورش گفت: مجلس دانش آموزی فرصتی برای جامعه بزرگ دانش آموزان است تا مشکلات خود را بطور مستقیم به مسئولان برسانند.
حجت الله ابویسانی افزود: پرورش روحیه مشارکت جویی ومسئولیت پذیری از مهمترین نتایج این انتخابات است.
معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان در ادامه این نشست گفت:این برنامه با هدف برگزاری انتخابات وتعیین نمایندگان مجلس دانش آموزی استان برگزار شد.
سید بهاءالدین ملک حسینی افزود: تمرین دموکراسی مهمترین برآیند برگزاری این انتخابات است.
رئیس سازمان دانش آموزی استان گفت: 2هزار و800دانش آموز بعنوان نمایندگان مدارس ودر هر شهرستان 2نفر به عنوان نماینده شهرستان انتخاب شدند.
علی حسن زاده خاطر نشان کرد: در این انتخابات 4نفر به عنوان هیأت رئیسه شورای دانش آموزی استان انتخاب و2نفر از آنها شامل1پسر و1دختر بعنوان نمایندگان دانش آموزان استان به مجلس دانش آموزی کشور راه می یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار