بهره گیری از پژوهش های دانشگاهی در اقتصاد

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان بهره گیری از پژوهش های دانشگاهی در امر اقتصاد را ضروری دانست.

کد مطلب: ۴۵۶۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان همدان، سید ناصر محمودی در نشست با دو تن از اعضای هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا بر تأسیس مرکز پژوهشی در استان تاکید کرد و گفت: در حوزه اقتصاد استان به دنبال توسعه حوزه پژوهشی بوده و در این راه ضمن دعوت از بخش خصوصی به دنبال بهره گیری از پژوهش های دانشگاهی هستیم.
وی با اشاره به اینکه هدف، استفاده از نظرات و ایده های نهادهای فرهنگی است، خاطر نشان کرد: به دنبال آن هستیم که معضلات و مشکلات اقتصادی ، سرمایه گذاری، مالی و بانکی را استخراج کرده و مورد بررسی قرار دهیم.
محمودی خاطر نشان کرد: در این میان تمرکز ما در حوزه سرمایه گذاری است تا نقشه راه سرمایه گذاری را در استان تعریف کنیم.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان در همین زمینه به همایش سرمایه گذاری استان همدان که در سال 93 برگزار شد اشاره کرد و گفت: از نتایج این سرمایه گذاری می توان به انعقاد موافقت نامه هایی در حوزه صنعت و معدن، کشاورزی و صنعت ساختمان اشاره کرد.
محمودی گفت: در حال حاضر نیز موافقت نامه 4 نیروگاه 7 مگاواتی در استان همدان اجرایی شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان در ادامه به سیاست های وزارت امور اقتصادی و دارایی اشاره کرد و گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی تنها وزارتخانه ای بود که در سال 93 برنامه عملیاتی و راهبردی پیش بینی و در قالب سند راهبردی در 7 بند ابلاغ کرد و توسعه بنگاه های خصوصی و اقتصادی را اولویت کاری خود قرار داد.
وی خطاب به اعضای هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا گفت: در حوزه اقتصاد استان به دنبال استفاده از توانمندی حوزه علمی و پژوهش های علمی دانشگاهی هستیم و از نظرات و پیشنهادات این حوزه استقبال خواهیم کرد.
در ادامه عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه رشد و توسعه کشور نامتوازن است گفت: حوزه دانشگاهی می تواند در فضای سرمایه گذاری استان حضور داشته باشد و به کمک اقتصاد استان بیاید.
سعید عیسی زاده افزود: محیط کسب و کار استانی می تواند مورد بررسی و مقایسه بیشتری قرار گیرد تا شاخص های استانی مشخص گردد.
وی خاطر نشان کرد: اگر مشورت جدی به سرمایه گذار داده شود و موانع خوب شناسایی شده و اطلاعات دقیق تر بررسی گردد قطعا کمک بزرگی به این حوزه صورت خواهد گرفت.
این عضو هیأت علمی خواستار آن بود که در فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری حوزه دانشگاهی را بیشتر و جدی تر دخالت دهید.
در ادامه حمید سپهر دوست از دیگر اعضای هیأت علمی دانشگاه بوعلی نیز گفت: مساله نخست بحث تولید و کسب و کار است.
وی افزود: امیدواریم دانشگاه را در کنار خودتان ببینید و از توانایی که در پایان نامه های دانشجویی هست بهره ببرید.
سپهر دوست گفت: اگر ارتباط دانشگاه و اقتصاد مستمر نباشد کاربرد چندانی در کار دیده نخواهد شد و این انتظار است که از حوزه پژوهشی دانشگاه بهره گرفته شود.
در پایان این نشست محمودی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان خطاب به اعضای هیات علمی دانشگاه بوعلی گفت: از دانشگاه می خواهیم که دانشجوهای نخبه، پژوهش و پایان نامه های کاربردی را به ما معرفی کنند و ما نیز در این راه از پایان نامه ها و ایده های دانشجویان بهره خواهیم برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار