مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

انجام نظارت اصولی مهندسان در ساخت و سازها ضروری است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بر لزوم انجام نظارت اصولی مهندسان در ساخت و سازها تاکید کرد.

کد مطلب: ۴۵۶۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان اردبیل، خلیل محبت خواه در جلسه هم اندیشی مدیران کل حوزه راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه مهندسان باید با مطالعه علم روز و بهره گیری از ابزارهای نوین دانش فنی خود را ارتقا دهند، افزود: برنامه‌ریزی برای آموزش مهندسان و ارتقای سطح دانش فنی آنها امر خطیری است و دستگاه‌های ذیربط از جمله راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی باید فعالیت‌های بیشتری را در این زمینه انجام دهند.

وی با بیان اینکه برخی مهندسان استان از استاندارد سازی ساختمان‌ها تبعیت نکردند و این امر موجب نارسایی‌ها در طراحی داخلی ساختمان ها شده است، افزود: وجود نارسایی و ناهمگونی در طراحی‌ها و احداث ساختمان‌ها لزوم آموزش و استفاده از نرم افزارهای اختصاصی را آشکار می‌سازد.

محبت‌خواه گفت: بروزرسانی نرم‌افزارهای اختصاصی مورد استفاده مهندسان موجب ارتقای دانش فنی و اطلاعات حرفه ای آنها شده و زمینه را برای کنترل دقیق تر داده‌ها فراهم می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به ایمنی و استحکام ساخت و سازهای روستایی در استان گفت: علاوه بر کاردان‌های فنی باید از توانمندی‌های مهندسان نیز در ساخت و سازهای روستایی استفاده شود.

وی بر لزوم انجام نظارت اصولی مهندسان در ساخت و سازها تاکید کرد و گفت: نظارت پنج مرحله ای باید انجام شود و مهندسان ناظر مکلف به ثبت دقیق تمام وقایع ساخت در زمان مربوطه شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار