ادای احترام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر مزار میرزا کوچک خان در رشت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در سلیمانداراب رشت مدفن میرزا کوچک خان نسبت به مقام والای این شخصیت ارزشمند ادای احترام کرد.

کد مطلب: ۴۴۹۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان ،علی جنتی که صبح امروز (پنجشنبه) برای شرکت و سخنرانی در همایش بازشناسی جنبش جنگل از نگاهی نو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت حضور یافته بود دقایقی پیش با حضور در مزار این روحانی وارسته و انقلابی در سلیمانداراب نسبت به مقام والای این شهید ادای احترام کرد.
همایش بازشناسی جنبش جنگل از نگاهی نو از سوی مجمع اسلامی فرهنگیان گیلان، خانه فرهنگ استان و با همکاری استانداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، شهرداری و شورای اسلامی شهر برگزار شده است.
میرزا یونس معروف به میرزا کوچک در سال 1298 در رشت متولد شد. با توجه به آنکه پدرش به میرزابزرگ معروف بود، به وی میرزا کوچک لقب دادند. در نوجوانی برای تحصیل علوم دینی قدم به مدارس مذهبی گذاشت و مدارج علمی را طی کرد و در سال 1326 در گیلان به صفوف آزادیخواهان پیوست و برای مقابله با محمدعلی شاه روانه تهران شد.
در تاریخچه مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران ، قیام میرزا کوچک خان جنگلی از جمله نهضت هایی است که با اندیشه اسلامی و ضداستعماری شکل گرفت، و روز 11 آذر 1300 هجری شمسی میرزا کوچک خان جنگلی پس از سال ها مبارزه علیه خیانت های قاجار و استبداد رضاخانی، به شهادت رسید.
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، عصر روز گذشته (چهارشنبه) وارد استان گیلان شد و در فرودگاه سردارجنگل رشت مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.
دیدار با محمدعلی نجفی استاندار گیلان و آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان از جمله برنامه های روز گذشته جنتی بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (پنجشنبه) در همایش بازشناسی جنبش جنگل از نگاهی نو که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار می شود، سخنرانی می کند.
آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی معروف به سردار جنگل در جنوب شهر رشت در محله سلیمان داراب واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار